# # 2 # 3 'sebuah persinggahan sementara': gurauan....bagus @ x bagus
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, January 27, 2010

gurauan....bagus @ x bagus

huhuhu bergurau...ade gurauan kasar n ade gak gurauan yang sekadar suka2...tapi kna ingat kalau nak bergurau tu mesti la kna ngn tempat kan??? silap2 haribulan niat hati nak bergurau...alih2 kna maki @ sebaliknya...so kat cni x leh la nak salahkan sesiapa...korang penah bergurau ngn sesapa sampai menyebabkan orang tu maki @ marah kowang????

gurauan kasar tu ia lebih kepada suatu bentuk gurauan yang akan membuat seseorang tu sentap..terasa @ berdendam...(mungkin...tapi ni dah kes gurauan tahap dewa ni).. ia mmg sama sekali x digalakkan kerana akan menyebabkn byk masalah dalam perhubungan..heeeeee

gurauan manja2 ni..bese r..ramai antara kita suka bergurau..mungkin ini lebih sesuai jika kita lakukan sesekali...tapi ingat jgn la selalu sgt nnt orang pun jemu..gurauan jenis ni selalunya akan menambahkan kemesraan antara satu sama lain..hiiiiii

so moralnya bila kita nak bergurau kna pk gak...gurauan tu kasar ker..manja2 ker...kna tgk gak kat sapa yang kita nak bergurau..benda apa yang kita nak guraukan...kalau yang melibatkan peribadi seseorang kita nak jadikan bahan gurau tu silap haribulanla...kalau kita kna maki pun mmg salah kita tol x????

p/s: x salah bergurau...kawan jadi rapat...suami isteri jadi bahagia...sesekali ok gak meriah ckit dunia ni...cuma gurau x kna tempat mau perang dunia jelir



12 dah tinggalkan jejak:

zella said...

kdg2 org bgurau ni xfkir psl perasaan org lain kn...

~ ReD ~ said...

salam singgah;)

fiD said...

susa la nak ckp kak, kdg even guro kck, tp bg org yg snsetif mcm akak aku tue, perh! bosan jew.

Jard The Great said...

tinguk org gak.. bole bawa bergurau atau tak.. hehe

Watierman, rmanbkr said...

Salam Suehann...macam akak ni dah lebih 30 tahun kenal dengan Abg yg bergurau memanjang..sampai last2 dia kata kat akak...jangan percaya semua yg dia cakap...ada yang dia gurau jer....so..Akak akan selalu tanya dia balik..ni betul ke main2 ni!!
Apa2 pun ada baik & buruknya lah!

mukasurat17 said...

aku bergurau dgn org yg aku knal dan knal aku blk..haha

NUNU EERA said...

ade jgk kwn yg leh nk bgurau..da suh die g surau da..aieh..

[s][u][e][h][a][n][n] said...

zella:mungkin kot...niat baik nak bergurau tapi x fkir orang lain..

red: selamat datang... :)

fid:ko suka bergurau eyh...orang suka bergurau ni ceria kan???

jard the great: harus tgk la orang tu camne..kalau orang tu tgh moody ko bergurau...salah time la...hahhaha

k.watie: wahhhhhhh ceria jer kan hubby suka bergurau ni....klakar la pulak...sampai tanyer gurau ke betul hik hik hik...

mukasurat17: yeahhhhhhhhh senang bila bergurau ngn orang yang kita dah kenal :)

nunu:hahahah penuh la surau nnt :p

Cik Cookie said...

cc kaki gurau

[s][u][e][h][a][n][n] said...

cc: huh gurau guna kaki???? hahahahahah gurau jer tau.. :p

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

huhu
harap2 insaf :)
tapi malangnya org itu taktau alamat blog ko, apa kata aku bg? boleh?????

[s][u][e][h][a][n][n] said...

tnie: xyah la..hobi dia mmg camtu