# # 2 # 3 'sebuah persinggahan sementara': aku kurang ajar ker????
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, January 6, 2010

aku kurang ajar ker????

ok n3 hari ni ade sedikit cam nak mengata..tapi sebenarnya bukan tau...ade 2 rasa ketidakpuasan hati semalam...waktu kejadian lbih kurang la kan... 6.05 minit ptg di tempat menunggu teksi. memandangkan aku mmg naik teksi tiap2 hari ngn pakcik teksi yang sama...tapi semalam pakcik teksi lain lak ade kat ctu n berlaku la ni :-

pakcik teksi: anak sekolah darjah berapa

aku: mula2 jawab dalam hati..(pakcik ni bagi soalan cepu emas ker @ nak kna cepuk ngn aku????) aku terjawab plak macam ni..single. tu jawapan yang paling murni n tulus la aku jawab.

pakcik teksi: laaaaaaaaa.. yeker knp x bagi tau???

aku: sekali lagi aku perlu jawab dalam hati dulu... (betul2 nak kna pakcik ni!!!) pas tu aku jawab lagi ngn murninya....perlu ker nak bagi tau semua orang????

mungkin pakcik tu dah rasa ade sedikit ketegangan kat ctu...cepat2 dia cakap camni pulak...

pakcik teksi: xde r, ingatkan dah kawin...sebb costumer saya cuti dah 2 hari..hantar anak masuk darjah 1....

aku: kali ni aku mmg jawab dalam hati jer.. n aku bagi senyuman x ikhlas kat dia...so costumer ko cuti, ko leh plak nak samakan ngn aku..aduh...jgn r cmtu..aku tau ko peramah pakcik...

perbualan tamat kat ctu sebb pakcik teksi yang amik aku hari2 dah sampai...legaaaaaaaaaa...kalau lagi lama ntah soklan apa plak pakcik tu nak tanyer....grrrrrrrrrr

ketidakpuasan hati yang ke 2 waktu lbih kurang 6.35 minit petang....aku tgh jalan kaki time tu kat kawasan perumahan dekat ngn umah sewa aku...sampai satu tempat iaitu kedai kopi la kan...walhal ade gak jual air lain2...ade la orang2 suam2 tua dan orang muda ckit dari yang suam2 tua tu duk melepak...kali ni aku x silap sebb time tu aku sorang jer lalu ctu...orang lain sume lalu gak tapi dalam kenderaan n atas moto...

bila aku lalu jer..ade yang buat2 gatal anak tekak la...batuk2 cam orang kna tibi...sakit gak telinga aku..n yang paling aku x leh blah...ade suara yang aku tau mmg untuk aku.." eh lain la muka dia pkai tudung macam tu"...tu kira diorang mengumpat aku ker tuuuuuuuu....ooooo maknanya hari2 aku balik kjer korang perhatiakan..baju apa aku pkai..fesyen tudung apa aku pkai...aku kna fikir alternatif lain ni...x sanggup aku diperhatikan hari2 oleh mereka2..sedar2 la wei, buat kje faedah ckit..pg la balik umah..dah tua2 nak melepak lagi..aku marah waktu tu...

ptg semalam aku pkai shawl ala2 cam yuna..suka hati aku la kan..muka aku lain ker...muka aku macam mana...korang xde hak...bukan aku mintak duit kat korang..eh2...sabar...actually benda ni kecik jer tapi sebb diorang mengata sampai aku terdengar tu yang buat aku marah...tapi aku x pandang pun muka2 depa..aku jalan n buat x tau jer...kalau aku bagi respon mesti lagi la...aku kalau x suka orang aku akan buat x tau jer...bolayan..huhuhuhu

dah2...cukup la..puas hati aku dapat luah kat kowang.. huhuhuhu

P/S: korang rasa aku kurang ajar x??????aku xde niat pun. sekian

15 dah tinggalkan jejak:

el said...

kamoo buat ape yg kureng ajor tu
len la kamoo g sepak sorg2 kat kedai tu..kahhhhhhhhhhh

meh nk tgk ghupe kamoo pki shawl tu
hehehe

kdg tu rimas gak org dok buat cam tu kan kita....hiksss

[s][u][e][h][a][n][n] said...

kak El: xde sepak kak..jwb ngn pakcik teksi kita buat muka...

masa yang kat ngn kedai kopi tu kita jeling..huhuhu

tgk kat n3 sebelum ni...ade ghupe kita pkai shawl :p

wawa said...

xpe suehann...sabar bnyk2 ye

jane said...

alah....
lain kali ko tunjuk jerk penumpuk seketul kat dorg...

drg ingt kita pompuan lemah sgt ke...poooooooraaaaaahhhhhhhhh

yg pnting "ade aku kesah"

hahaha

anyss said...

Salam,
Mmmmm masih bersopan santun lagi tu...jangan risau ;)
namanya kurang ajar tu bila pi pelekuk pakcik2 tu dengan sliper jamban :D

Rara said...

elok sbar je ngn org cmtu..nk brmah msra pn kne ad tmpt gk.. :)

fiD said...

akak nie cun, tu yg sume orang amek tawu, heeeeeee

[s][u][e][h][a][n][n] said...

wawa:hihihi mmg kita akan berusaha tuk sabar :)

jane:kamu ni jane...kalau aku berani mmg aku dah tunjuk penumbuk ni kat diorang...hahahah

anyss:salam..siper jamban aku keras...nnt siap la depa...hahahahahah

rara: tol tu...kot yer peramah jga ckit hati orang huh...

fid:aduhai fid...aku xde pe nak kasi kat ko...kembang jap :p

[s][u][e][h][a][n][n] said...
This comment has been removed by the author.
Emy Amir said...

takderla...manerder kurang ajar...tuh cam ala2 'jual mahal' gitu...kang kalau dok sebok melayan kang..orang kata gatal merenyam...(kan anak dara!),...hehehehe...so, its okay babe!

[s][u][e][h][a][n][n] said...

k.emy: alasan sebb dah masuk tahun baru k..kalau ikut perangai buruk mmg sue dah sound :p

iva saionji said...

kehkhekhekhe..sabar k..jgn marah2..

[s][u][e][h][a][n][n] said...

iva: aku tgh senyum la ni :) x ikhlas hihihihi

fikaryna said...

aku nya kes lagi bengang..tiap kali pakai uniform ( nsb baik isn jer..) org ingat aku budak sekolah ada hari koko..bengang tak..

apa2 pun ko kira kategori x kuang ajo la..depa lg yg ter'kurang ajo'

haha..aku lak yg emosi..

simpulnya..wat dek jer..huhu..

sI tEDI said...

ekekekkeke.. ko pakaikan ke shawl kat kepala org yg bercakap2 tu