# # 2 # 3 'sebuah persinggahan sementara': 2012
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 19, 2012

Takdir Itu KetentuanNya | iluvislam.com discover the beauty of islam

Takdir Itu KetentuanNya | iluvislam.com discover the beauty of islam

Wednesday, December 12, 2012

Cinta Mahabbah | iluvislam.com discover the beauty of islam

Cinta Mahabbah | iluvislam.com discover the beauty of islam

Saturday, November 10, 2012

Terima Kasih Hati | iluvislam.com discover the beauty of islam

Terima Kasih Hati | iluvislam.com discover the beauty of islam

Thursday, November 8, 2012

10 NASIHAT UNTUK ORANG YANG BERCINTA

Assalamualaikum..Subhanallah lama rasanya x berkongsi apa2 kat sini..hari ni nak kongsi ilmu yang sangat2 BAGUS ni untuk semua pembaca..Insyaallah..JOM tengok.


Dengarlah pesanan ini.

1. Janganlah kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan ‘si dia’.

2. Bercintalah kau dengannya sekadar sahaja. Kelak mungkin ‘si dia’ bukan jodoh untukmu.

3. Jika kau ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum engkau berhak menjadi milik ‘si dia’.

4. Jika engkau menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan TIDAK melanggar syariat-Nya.

5. Kebahagiaan yang kau lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikatnya adalah selepas kau diijabkabulkan.

6. Jikalau engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik dalam untukmu, maka engkaulah yang patut MENJADI YANG TERBAIK DAHULU.

7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara ber’dating’, cukuplah SEKADAR ENGKAU TAHU APA YANG PERLU KAU TAHU.

8. Jika engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta SEHINGGA YAKIN CINTA TERSEBUT MEMBAWAMU KE GERBANG PERKAHWINAN.

9. Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima di sisi Allah, kelak Allah akan tarik kebahagiaan darimu.

10. Bercintalah dengan MATLAMAT MENGGAPAI CINTA-NYA………
 

salam renungan bersama

Thursday, November 1, 2012

Tolong Jagakan Dia Ya Allah | iluvislam.com discover the beauty of islam

Tolong Jagakan Dia Ya Allah | iluvislam.com discover the beauty of islam

Tuesday, October 23, 2012

Doa Yang Tertangguh | iluvislam.com discover the beauty of islam

Doa Yang Tertangguh | iluvislam.com discover the beauty of islam

Wednesday, October 17, 2012

Pesanan Untuk Bakal Jenazah | iluvislam.com discover the beauty of islam

Pesanan Untuk Bakal Jenazah | iluvislam.com discover the beauty of islam

Tuesday, October 16, 2012

Sukarkah Mencari Sahabat Sejati? | iluvislam.com discover the beauty of islam

Sukarkah Mencari Sahabat Sejati? | iluvislam.com discover the beauty of islam

Thursday, September 27, 2012

Nikmatnya Perpisahan Insan 'Bercouple'. | iluvislam.com discover the beauty of islam

Nikmatnya Perpisahan Insan 'Bercouple'. | iluvislam.com discover the beauty of islam

Monday, September 24, 2012

Warna Kehidupan Jangan Dikeluhkan | iluvislam.com discover the beauty of islam

Warna Kehidupan Jangan Dikeluhkan | iluvislam.com discover the beauty of islam

Thursday, September 20, 2012

Benarkah Allah Mengikuti Sangkaan HambaNya?

Benarkah Allah Mengikuti Sangkaan HambaNya?

Tuesday, September 18, 2012

Zina: Skrip Berulang | iluvislam.com discover the beauty of islam

Zina: Skrip Berulang | iluvislam.com discover the beauty of islam

Sunday, September 9, 2012

Soal Hati | iluvislam.com discover the beauty of islam

Soal Hati | iluvislam.com discover the beauty of islam

Warkah Untuk Sahabat Lama | iluvislam.com discover the beauty of islam

Warkah Untuk Sahabat Lama | iluvislam.com discover the beauty of islam

Aku Redha Dengan Segala Takdirku | iluvislam.com discover the beauty of islam

Aku Redha Dengan Segala Takdirku | iluvislam.com discover the beauty of islam

Friday, September 7, 2012

Bagaimana Praktikal Untuk Sabar Dan Ikhlas

Bagaimana Praktikal Untuk Sabar Dan Ikhlas

Wednesday, August 29, 2012

Berubahlah Kerana Allah | iluvislam.com discover the beauty of islam

Berubahlah Kerana Allah | iluvislam.com discover the beauty of islam

Tuesday, August 28, 2012

Menanti Cinta Terpelihara : Sukarnya Kerana Keindahannya | iluvislam.com discover the beauty of islam

Menanti Cinta Terpelihara : Sukarnya Kerana Keindahannya | iluvislam.com discover the beauty of islam

Monday, August 27, 2012

salam syawal...

Alhamdulillah..syukur ke hadrat ilahi..terima kasih ya Allah...dapat lagi menaip dengan IzinMU.. Salam syawal untuk kawan2 semua..semoga nikmat syawal ini kita syukuri dan semoga dapat bertemu lagi kita di ramadhan akan datang...

Walaupun ramadhan telah meninggalkan kita usahlah kita tinggalkan amalan yang baik sepanjang ramadhan...teruskanlah. Raikan Aidilfitri dengan penuh rasa kesyukuran. mudah mudahan.

- selamat hari raya maaf zahir batin-

Thursday, July 26, 2012

Pujuklah Hatimu | iluvislam.com discover the beauty of islam

Pujuklah Hatimu | iluvislam.com discover the beauty of islam

Friday, July 20, 2012

Monolog Gula Berbau Cuka | iluvislam.com discover the beauty of islam

Monolog Gula Berbau Cuka | iluvislam.com discover the beauty of islam

salam ramadhan

Alhamdulillah..salam ramadhan buat semua yang sudi baca dan singgah ke sini..Semoga ramadhan kita tahun ini akan lebih baik dan diberkati. Mudah2han kita dapat melalui bulan  ini dengan merebut ganjaran dan hadiah dari Allah ini dengan penuh kesyukuran.. Subhanallah..terima kasih ya Allah.

P/s: selamat datang ramadhan :)

Wednesday, July 18, 2012

Indahnya Bersyukur :)


Kerana Aku Seperti Bola | iluvislam.com discover the beauty of islam

Kerana Aku Seperti Bola | iluvislam.com discover the beauty of islam

Saturday, July 14, 2012

tanyalah ustaz-wanita dominan

http://www.tonton.com.my/#/home/channels/TV9/tanyalah_ustaz_2012_ac8dab346dea4672ba239fbf00e1ad28/episode_184_6ab6e9d62d244a14930f9fbf00e1d2f5

selamat menonton...semoga menjadi amalan kita :)

Apabila Ujian Menjenguk Kita | iluvislam.com discover the beauty of islam

Apabila Ujian Menjenguk Kita | iluvislam.com discover the beauty of islam

Thursday, July 12, 2012

Sendiri Itu Terapi | iluvislam.com discover the beauty of islam

Sendiri Itu Terapi | iluvislam.com discover the beauty of islam

Mari Bersangka Baik! | iluvislam.com discover the beauty of islam

Mari Bersangka Baik! | iluvislam.com discover the beauty of islam

Wednesday, July 11, 2012

Allah Kan Ada! | iluvislam.com discover the beauty of islam

Allah Kan Ada! | iluvislam.com discover the beauty of islam

Berbekalkan Roti dan Air | iluvislam.com discover the beauty of islam

Berbekalkan Roti dan Air | iluvislam.com discover the beauty of islam

Tuesday, July 10, 2012

Redha Allah Atau Redha Manusia? | iluvislam.com discover the beauty of islam

Redha Allah Atau Redha Manusia? | iluvislam.com discover the beauty of islam

Monday, July 9, 2012

Bila Dia Datang di Hatiku | iluvislam.com discover the beauty of islam

Bila Dia Datang di Hatiku | iluvislam.com discover the beauty of islam

Monday, July 2, 2012

Adab Menghadap Kekasih Hati | iluvislam.com discover the beauty of islam

Adab Menghadap Kekasih Hati | iluvislam.com discover the beauty of islam

Wednesday, June 27, 2012

Siapa Kita Tanpa Allah | iluvislam.com discover the beauty of islam

Siapa Kita Tanpa Allah | iluvislam.com discover the beauty of islam

Wednesday, June 20, 2012

myMetro | Ujian sepanjang hayat

myMetro | Ujian sepanjang hayat

Wednesday, June 13, 2012

Hidup Perlukan Kegelapan Sesaat

Hidup Perlukan Kegelapan Sesaat

Tuesday, June 5, 2012

RENUNGAN 34

Dipetik dari rancangan SEMANIS KURMA

Amalkan 6 tip yang sangat2 bagus dan berguna ni..INSYAALLAH. (Ringan Jodoh)

Solat TAUBAT / SELALU BERistighfar
  • Allah lapangkan jiwa dan kehidupan
  • Bila berada dalam kesempitan Allah bagi jalan keluar
  • REZEKI YANG TIDAK DISANGKA2 (TERMASUK JODOH)
Solat Hajat ( Better Buat tengah malam sebab SUNYI)
Puasa hajat ( Buatla time hari lahir)
Doa dari ibu bapa
Doa dari Alim Ulama
dan yang paling penting DOA DARI DIRI SENDIRI..

Mudah-mudahan...Amin :)

Juga amalkan doa dari surah2 ini..

Yusuf ayat 4
Yunus ayat 81
Al-qasas ayat 24


 




 




Thursday, May 31, 2012

Insan Terpilih | iluvislam.com discover the beauty of islam

Insan Terpilih | iluvislam.com discover the beauty of islam

Monday, May 14, 2012

Pelangi Selepas Hujan | iluvislam.com discover the beauty of islam

Pelangi Selepas Hujan | iluvislam.com discover the beauty of islam

Kerana Dengan Cara Ini Allah Mencintaimu | iluvislam.com discover the beauty of islam

Kerana Dengan Cara Ini Allah Mencintaimu | iluvislam.com discover the beauty of islam

Friday, May 11, 2012

Allah Sayang Kita | iluvislam.com discover the beauty of islam

Allah Sayang Kita | iluvislam.com discover the beauty of islam

Renungan 33:-

"Tiada suatu bencana pun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Luh Mahfuzh) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berdukacita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikan-Nya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri.." (Surah Al-Hadid: 22)-

Thursday, May 3, 2012

Lapangkan Hatimu Dengan Taubat | iluvislam.com discover the beauty of islam

Lapangkan Hatimu Dengan Taubat | iluvislam.com discover the beauty of islam

Wednesday, April 25, 2012

Semoga Kita Berbahagia Hingga Ke Akhir Hayat | iluvislam.com discover the beauty of islam

Semoga Kita Berbahagia Hingga Ke Akhir Hayat | iluvislam.com discover the beauty of islam

Aktiviti Kita Adalah Kehendak Allah

Aktiviti Kita Adalah Kehendak Allah

Tuesday, April 24, 2012

[Design] Cahaya Dalam Diri | iluvislam.com discover the beauty of islam

[Design] Cahaya Dalam Diri | iluvislam.com discover the beauty of islam

Monday, April 16, 2012

Tersenyumlah (。◕‿◕。) | iluvislam.com discover the beauty of islam

Tersenyumlah (。◕‿◕。) | iluvislam.com discover the beauty of islam

Saturday, April 14, 2012

Realiti Cantik yang Tidak Berapa Cantik - Wardina | iluvislam.com discover the beauty of islam

Realiti Cantik yang Tidak Berapa Cantik - Wardina | iluvislam.com discover the beauty of islam

Saturday, April 7, 2012

Tahajjudmu. Di manakah Ia? | iluvislam.com discover the beauty of islam

Tahajjudmu. Di manakah Ia? | iluvislam.com discover the beauty of islam

Tuesday, April 3, 2012

RENUNGAN 32:-

:) Jika sendiri jangan merasa sepi, ada Allah yang mengawasi.
:) Jika sedih jangan pendam dalam hati, ada Allah tempat berbagi.
:) Jika marah jaga fikiran dan hati, ada Allah tempat menenangkan diri.
:) Jika susah jangan merasa pilu, ada Allah tempat mengadu.
:) Jika gagal jangan berputus asa ada Allah tempat meminta.
:) Jika bahagia jangan menjadi lupa, ada Allah tempat memuja.
:) Ingat ada Allah disetiap waktu kita....

Thursday, March 29, 2012

Jatuh | iluvislam.com discover the beauty of islam

Jatuh | iluvislam.com discover the beauty of islam

Friday, March 23, 2012

Mudahnya Selesaikan Masalah

Mudahnya Selesaikan Masalah

Monday, March 19, 2012

Didikan Ini Demi Cinta… | iluvislam.com discover the beauty of islam

Didikan Ini Demi Cinta… | iluvislam.com discover the beauty of islam

Friday, March 2, 2012

KU DAMBA REDHAMU

Bagaikan hausnya.. bumi gersang
Yang kering lantaran tidak disirami hujan
Begitu sepinya dan rindu hatiku
Bila cintamu tidak bersemi

Berjalan aku.. bagai kesesatan
Di tanah tuhan.. diriku ditinggalkan
Tiada teman untukku mengadukan
Resah hidupku... ditimpa sesalan

Aku dambakan.. dambakan cinta
Cinta sejati yang kekal selamanya
Biarpun pahit.. perjalanan meraihnya
Demi redhamu.. kuharungi jua

Kerana cinta lahir dari sanubari
Biarpun perit menuju cintamu
Namun sedikit pun tidak menggoyah tekadku
Biar diracun dunia
Tidakku gentar tempuhnya...

Rap:
Ya Allah tidakku sedari
Selama ini cintamu tak pernah menyepi
Rahmat kasih sayangmu yang tiada bertepi
Setiap hambamu tetap kau sayangi
Biarpun banyak dosa yang menghimpit diri ini
Janji pada hambamu tak pernah kau mungkiri
Maafkanlah... redhailah....

Aku bersaksi bahawa kau sesungguhnya
Tuhan yang agung pencipta segalanya
Tempatku bermohon dan berlindung
Dari kehinaan dan kemusnahan


Tuesday, February 28, 2012

myMetro | Usah buka aib insan lain

myMetro | Usah buka aib insan lain

Wednesday, February 22, 2012

Landasan Emas Ke Syurga | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Landasan Emas Ke Syurga | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Friday, February 17, 2012

JOM KONGSI 31

BERBUAT BAIK KEPADA ORANG LAIN ITU MELAPANGKAN DADA

Sesuatu yang baik itu akan dilihat seperti mana namanya, kebaikan itu seperti lukisannya dan perbuatan baik itu sama seperti citarasanya. Orang yang pertama kali mendapatkan manfaat daripada perbuatan yang membuat manusia bahagia adalah orang yang diberi anugerah dengan kebahagiaan tersebut. Mereka lebih dahulu memetik buahnya dalam diri mereka, akhlak dan nurani mereka sendiri sehingga mereka pun dapat menemui kelapangan, kegembiraan, ketenangan dan kedamaian.

Apabila kegelisahan mengelilingi persekitaran kamu, atau penderitaan menimpa diri kamu, maka lakukanlah kebaikan kepada mereka, maka kamu pasti menjumpai keringanan dan ketenangan. Berilah kepada orang yang berada dalam kekurangan, tolonglah orang yang dizalimi,selamatkanlah orang yang dalam kesusahan, berilah makan orang yang kelaparan, ziarahilah orang yang sakit dan tolonglah orang yang ditimpa musibah, maka kamu pasti menjumpai kebahagiaan yang berlimpah di hadapan dan dibelakangmu.

Sesungguhnya perbuatan baik itu bagaikan minyak wangi kasturi yang memberi manfaat terhadap pembawa, penjual dan pembelinya. Kebaikan jiwa itu merupakan ubat yang diberkati. Kamu membelinya di kedai orang-orang yang berhati pemurah dengan perbuatan baik.

Mengukirkan senyuman kepada orang-orang yang miskin akhlak merupakan satu sedekah dan memperoleh nilai yang teramat berharga. Sabda Nabi bermaksud:-

"Walaupun hanya dengan menunjukkan muka manis ketika engkau bertemu dengan saudaramu."

Muka masam itu merupakan tanda pengisytiharan besar-besaran terhadap orang lain. Hanya Allah yang Maha Mengetahui tentang perkara ghaib yang mengetahui cara meluruskannya.

Memberi air minum dari tangn seorang pelacur untuk anjing yang sedang dahaga menyebabkan masuk syurga yang keluasan nya seluas langit dan bumi. Ini kerana Allah Yang Maha memberi pahala itu Maha Pengampun lagi Maha Mensyukuri serta Maha Indah. Dia menyukai sesuatu yang indah. Dia Maha Kaya lagi Maha Terpuji.

Wahai orang yang diancam oleh mimpi buruk kesengsaraan, ketakutan dan kekhuatiran! Marilah ke taman kebaikan dan sibukkan diri dengan perkara-perkara lain sebagai pemberian, jamuan,penglipur lara, pertolongan dan pelayanan, maka kamu akan menemukan citarasa dan warna kebahagiaan.

Seperti yang tersebut di dalam Al-quran bermaksud "padahal tidak ada seorang pun membeerikan suatu nikmat kepadanya yang harus dibalasnya. Tetapi (dia meberikan itu semata-mata) kerana mencari keredhaan Tuhannya Yang Maha Tinggi. Dan kelak di benar-benar mendapat kepuasan." (Al-Lail: 19-21)

Thursday, February 2, 2012

Kerikil Dan Sutera | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Kerikil Dan Sutera | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Tuesday, January 31, 2012

Ya Rahman

Allahku ya Rahman (2x)
Allah.. Allah.. Allah.. Allah.. Allahu ya Rahman

berlalu waktu berlalu
sepi menghantar ku kembali padaMu
bersimpuh aku bersimpuh
dalam lelah hati memohon padaMu

di pintu kasihMu hati kan mengadu
di dalam gelapku memohon ampunMu
kasihani aku terangi jiwaku
sinari hidupku

dan berharap belas kasih
dan berharap maaf untuk
segala salah dan dosa dari hitam di langkahku
semoga engkau beri
setitik cahaya terang
sebelum masa hilang dari pandangan

Allahku ya Rahman (2x)

video

Thursday, January 26, 2012

RENUNGAN 31:-

Rasulullah SAW bersabda, ALLAH SWT berfirman,

"Wahai anak adam, selama kamu berdoa dan berharap kepadaKU maka AKU akan mengampuni segala dosa kamu yang melekatpada diri kamu." (Hadis Qudsi, riwayat At-Tirmizi)

Firman ALLAH SWT lagi,

" Sesiapa yang berdoa kepadaKU, maka AKU perkenankan baginya. Sesiapa memohon sesuatu daripadaKU, maka Aku berikan dia dan sesiap meminta ampun daripadaKU, maka Aku ampuni dia" (Hadis Bukhari dan Muslim daripada Abu Hurairah)

Friday, January 20, 2012

Wahai Manusia, Kamulah Yang Memerlukan Allah! | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Wahai Manusia, Kamulah Yang Memerlukan Allah! | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Menu :- Spagetthi ala saya :)

Alhamdulillah..ni la hasilnya

Bahan-bahan
1 peket spagetthi
500g daging cincang
1 tin sos spagetthi
1 labu bawang besar (dicincang halus)
2 ulas bawang putih (dicincang halus)
2 biji tomato (dihiris nipis)
batang sederi (ikut suka)
3-4 biji cendawan butang (dipotong dadu)
sosej (ikut suka)
1 cawan air
Oregano atau Italian herbs
Garam secukup rasa
Minyak masak untuk menumis
cili pes (ikut suka)

CARA PENYEDIAAN

  • Untuk spaghetthi, rebus dalam periuk besar, tambah sedikit garam dan sedikit minyak agar ia x melekat. Angkat bila spaghetti sudah lembut dan kemudian toskan.

  • Untuk sos pula, tumis bawang besar dan bawang putih hingga layu. Jika anda suka pedas bolehla masukkan sedikit pes cili..kalau x nak letak pun x apa..Kemudian masukkan daging cincang. Goreng hingga warna daging keperangan.

  • Masukkan tomato, batang saderi, dan cendawan butang. Goreng sehingga sayur lembut.

  • Masukkan sos spagetthi. Kacau hingga sekata.dan jika suka masukkan sosej yang telah dipotong bulat2.

  • Masukkan oregano/Italian herbs.Kalau tak cukup masin, tambahkan garam.

  • Biar sehingga mendidih kemudian masak dengan api yang perlahan sehingga kuah menjadi pekat.Siap untuk dihidangkan.
hidangkan bersama parutan keju parmesan.

p/s: resepi spagetthi ni ada macam2 cara ikut selera masing2...selain bahan2 di atas bahan lain yang boleh diletak dalam membuat sos spagetthi ni adalah carrot, susu segar, butter (masa menumis).. saya x letak pon..Selamat mencuba :)




Wednesday, January 18, 2012

Allah Itu Sweet | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Allah Itu Sweet | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Monday, January 16, 2012

BERSERAH

Ku rebah di dalam
Dakapan hiba
Sepi ku rasa
Sekali ku kenang
Jelas terbayang
Hakikat diri
Sebenarnya serba kekurangan

Ku menyedari kelemahan diri
Tiada mensyukuri
Segala nikmat yang diberi
Mempersiakan kurniaan-Mu Tuhan
Sedangkan ehsan
Tak terbatas ternilaikan

C/0

Sesungguhnya aku tidak berdaya
Hanya berserah pada Yang Esa
Memohon keampunan-Nya
Mengharap keredhaan dari-Nya

Semoga masih terbuka
Ruang keinsafan
Untuk diri ini menebus kesilapan

Tuesday, January 10, 2012

Bagaimana Menambah Nikmat Allah | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Bagaimana Menambah Nikmat Allah | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Saturday, January 7, 2012

Terima kasih Allah

Alhamdulillah...Segala Puji bagiMu Allah.

Ya Allah
terima kasih untuk usia yang Engkau Pinjamkan
terima kasih atas nikmatMU yang tak terhingga
terima kasih Allah..

Ya Allah, peliharalah hambamu ini dari segala keburukan dan kemaksiatan.Amin


p/s:terima kasih juga pada semua :)

Thursday, January 5, 2012

Menu :- Pizza :)


sebelum masuk oven (abaikan yang comot)


Bahan-bahanya

*Untuk Doh*
250gram tepung roti
1/3 sudu kecil garam
1 sudu besar skim milk@susu tepung
1 sudu besar gula
1/2 biji telur
1 sudu besar marjerin ( boleh ganti denga butter atau shortening)
110ml susu segar ( atau air suam)
1 1/2 sudu kecil yis

-topping-
sosej yang telah direbus dan dihiris nipis
sedikit lada benggala, nenas dan tomato yang dihiris dadu
sedikit taburan oregano@ dry pasley

mix cheese@mayonis+sos cili@tomato

CARA PENYEDIAAN

Masukkan semua bahan doh dan uli hingga tidak melekat pada tangan, Tips untuk dapat doh yang lembut, ambil plastic bersih dah letakkkan doh di dalam plastic tu, ramas-ramas beberapa minit, lebih kurang 5 hingga 10 minit, keluarkan dan uli semula dalam bekas adunan, anda akan dapat doh yang lembut dan elastik.

Kemudian perap doh dan tutup bekas adunan dengan plastic wrap dan biar doh naik dua kali ganda. Selepas itu tumbuk-tumbukkan doh bagi mengeluarkan angin.

Bahagi doh pada dua bahagian dan bentukkan bulat seperti base pizza, cucukkan dengan garpu dan biarkan naik sedikit, masa yang diperlukan lebih kurang 30 minit.

Sapukan setiap base pizza dengan sos tomato, ratakan ke seluruh doh, tabur kan lada benggala hijau, nenas, tomato dan sosej serta toppingkan dengan mozarela cheese.

Akhir sekali, bakar pada suhu 180 darjah selama 16 ke 18 minit atau sehingga permukaan pizza perang., sejukkan atas redai dan simpan di dalam bekas bertutup, Sesuai untuk sarapan dan hidangan minum petang. Selamat Mencuba.


Dah siap...


bismillah... :)


p/s: Ada bahan2 untuk topping yang saya x guna..ikut selera & budget masing2.. :)

Tuesday, January 3, 2012

Azam Yang Sama Selama-lamanya

Azam Yang Sama Selama-lamanya