# # 2 # 3 'sebuah persinggahan sementara': mimpi mainan tido @ apa???
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, June 4, 2010

mimpi mainan tido @ apa???

salam pagi jumaat semua...syukur sebb aku masih lagi diberikan nikmat Hidup sampai ke hari ni...terima kasih Allah :) terima kasih atas segalanya...Hari ni rasa bersemangat nak pgi kje..mungkin sebb sok cuti kot... :p

terima kasih jugak pada kawan2 yang bagi kata2 semangat kat aku...hidup kat dunia ni klu xde masalah n dugaan xde r rasa cabarannya...xde r rasa kemanisannya...kita kna banyak sabar n tabah..klu x susah tau..bukan senang nak dapat kekuatan dalam menghadapi dugaan2 yang mendatang...betul kan?? Contoh paling senang Nabi kita Muhammad...Baginda orang yang tabah n sgt kuat menghadapi berbagai rintangan n dugaan hidup..klu nak samakan dugaan Baginda ngn kita x terdaya kita nak hadapi..pe pun kita kna ingat...Allah bagi kita dugaan sebb Allah sayangkan kita..kita jer yang kadang tu x sedar..Dekatkan diri denganNya...byk2 berdoa...jauhi perkara yang tidak baik..insyaallah ketenangn n kekuatan akan hadir dalam diri...

ok2 sampai citu jer..actually aku nak tulis ckit pasal mimpi...pagi tadi sebelum pgi kjer, dengar HOT FM...ade cerita pasal mimpi...aku x ingat pulak ustaz yang dalam konti tu nama apa...tapi yang aku ingat..ustaz tu kata, mimpi tu sebenarnya petanda...tetapi kita jgnlah sampai terlalu taksub sgt ngn mimpi... erm aku x dapat nak dengar sampai habis...so apa yang aku dengar tu aku share la kat cni :) yeahhh...mimpi pasal ular pun ade ustaz tu cakap...klu mimpi jumpa ular hitam tu maksudnya jin..tapi klu jumpa ular putih maksudnya malaikat...rindu

Ade ramai gak kata mimpi tu ikut apa yang kita fikirkan sebelum kita tido...klu sebelum tido tgk cite hantu..kadang terbawak-bawak sampai dalam tido...so cara terbaik sebelum tido lapangkan fikiran...baca doa tido, baca ayat kursi, baca 3 Qul, n berwudhuk...sebb apa pun mimpi yang bakal kita lalui 3/4 malam tu adalah datangnya dari Allah.. so bukan gangguan dari mana2.

P/s: malam tadi mimpi apa erk....huhuhuhu
Selamat berhujung minggu semua :)

4 dah tinggalkan jejak:

fikaryna said...

selamat berhujung minggu..

ryna pun suka mimpi tapi x ingat lps bangun.hehe..

sI tEDI said...

wah! dah ada 2 org tulis pasal mimpi ni.. he he he

semoga mimpi2 yg kita alami tu x mendatangkan kemudaratan kpd kita di alam nyata.

selamat bercuti sue

[z@ck] said...

kalau mimpi budak2 dtg kat kita..itu petanda buruk

zella y said...

sy slalu mimpi boss sy...
xtau knp hehehehhe