heeeeeeeeeeeee mesti dah muak cerita b'day...aku janji ni last....hahahahahaa
taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Friday, January 8, 2010
hadiah!!!
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 4:23 PM 12 dah tinggalkan jejak
makan free :)
1st sekali tq very2 much tuk kengkawan yang wish besday...x tau dah nak cakap macam mana..apa2 pun tq n sayang kowang sumer.....tq byk2 kat tnie 4 bungkusan tu....ok untuk k.emy tq blanja lunch kat secret recipe.. dalam jusco taman maluri..huh kyg sgt2...terbabas ckit aku nyer menu semalam..k.emy kata xper sekali jer..hehehe aku punya menu ni la:-
noodle tom yam kung
gambar dari dekat nyum...nyum
moist choclate cakeservice ok ....x tunggu lama pun...lagi pun hari ni kan khamis...lain la jumaat...x ramai sgt orang...
menu diorang xde dalam gambar hahahaha...lapa masa tu..makanan dah de depan mata...apa lagi..bismillah.....
p/s: kalau kat kg aku leh manja2 ngn mak...nak makan tu..nak makan ni...rindu kat masakan mak... :(
malam tadi call mak.....mak ingat x hari ni besday ude???? mak kata nnt la ude balik mak buat kek....yeyeyeye horayyyyy :)
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 4:03 PM 8 dah tinggalkan jejak
Thursday, January 7, 2010
Allah selamatkan aku....ulang 3 x :p
SELAMAT HARI LAHIR UNTUK AKU.. HUHUHU
bila umur semakin meningkat ni aku rasa macam2...terasa dah tua pun ada kah kah kah... terima kasih atas wish kengkawan ....yang hantar msg, email..luv you all. tq very2 much la erk...ingatan dan doa kalian amat2 aku hargai..walaupun ade antara kita x penah bersua muka namun aku amat menghargai walau hanya sekadar ucapan..mungkin ianya lebih bermakna n akan aku ingat sampai bila2..wawawwaa tetiba terasa sayu plak..
semoga aku akan jadi lebih matang n heppy selalu serta dilindungi yang maha ESA...aminnnnnnnn
p/s: bangun pagi tadi terasa sebak lak...yer r syukur sgt2 pada tuhan sebb aku masih lagi dipanjangkan usia...
p/s: bangun pagi tadi terasa sebak lak...yer r syukur sgt2 pada tuhan sebb aku masih lagi dipanjangkan usia...
p/s lagi: aku sebak la bila baca msg orang wish besday...nangesssssssssss
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 8:51 AM 13 dah tinggalkan jejak
Wednesday, January 6, 2010
aku dan tepung :p
Memandangkan my besday akan tiba lagi ckit jam aku nak cite ni kat kowang :)
yup....pengalaman hari jadi yang menarik???? mungkin sume orang penah alami kan?? jom r share ngn aku...ni cerita aku... dulu waktu aku blajar kat kolej (area kl) aku ni dikira paling tua la dalam hostel tu...walupun ade gak senior yang muda dari aku hik hik hik.. rata2 kengkawan aku dalam hostel tu bebudak gi..umur sekitar 19 n awal 20an.. nak dijadikan story...
memandangkan besday aku ni kira awal kan..so aku la yang kna dulu... kitorang masuk hostel bulan 10 n besday aku awal bulan 1..so masa beberapa bulan tu kitorang jadi kamcing r..bila tiba besday aku ,aku langsung x penah mintak @ rasa aku akan dikenakan...dalam hati aku mintak2 la diorang x buat dajal ngn aku..tapi kemungkinan besar tu ade gak sebbnya bila majoriti bebudak hostel ni muda2 gi perangai yang sedikit gila2 tu ade r kan...
malam tu keadaan cam bese jerk...xnmpak pun diorang seperti merancang apa2..aku pun x syak apa2 la...tepat jam 12..salah seorang budak hostel panggil aku gi dapur...dia kata kak sapa duty cuci lorong hj taib malam ni??? (lorong hj taib tu bermaksud tempat sidai baju kat dalam hostel tu...kitorang panggil dengan nama tu sebb sapa2 yang duty kat area situ selalunya agk sexy disebbkan kna tolak air n sental simen...hahhahah) aku pun bergegas pegi dapur n langsung x terpikir yang sumer tu adalah lakonan mereka semata2..
bila aku sampai jer...korang tau apa yang aku dapattttttt....HEPI BESDAY ALONG (along panggilan aku kat hostel) sambil siram aku ngn air...basah lencun aku masa tu n x cukup ngn air diorang baling aku ngn TEPUNG!!!!!!! yark....bayangkanla camner muka aku...macam tepung gomak...dengan melekit2 lagi...tapi aku x berdiam jer...aku capai gayung yang diorang guna siram aku tadi n ambik air yang dah tersedia dalam baldi tu...aku serang balas balik...tepung tu pun aku rentap jer aku baling kat diorang balik...hahhaha pas tu kitorang pun saling baling membaling tepung ngn air....xde sapa pun yang terselamat malam tu kecuali yang tgh tido....hehehe...punya la gamat hostel aku malam tu sampaikan budak hostel bawah naik n sound senyap la ckit...hihihihihi kitorang duk tingkat 2 masa tu...bawah sekali kedai makan...hahahahha lepas dah kna sound kitorang pun senyap la walaupun ade gak yang degil pi sambung baling tepung lagi....cukup wei jom kita kemas n basuh bilik ni... sok pagi ade kelas.. Bergotong royong la kitorang malam tu bersihkan bilik yang kotor sebb kna tepung tu.
aku puas hati sebb bukan besday girl jer yang kna tapi aku sambut sekali ngn budak2 nih..sonok erk korang buang tepung huhuhuhu sampai sekarang bila nak dekat besday jer aku selalu teringat pengalaman ni..klakar n rindu giler nak ulang saat tuh..hiiii walaupun dah lama ia berlalu huk huk huk
P/S:kowang jgn ikut perangai2 kawan2 aku nih...mentang2 la tepung murah korang buang2 erk...
P/s lagi...penah gak kna siram kat kepala ngn campuran BEDAK+GAM ..tu pun gara2 besday aku gak..
itu kira ok gak la kan...sib bukan korang simbah aku ngn asid ke minyak tanah ker kalau x lagi haru :p tapi kira masih lom sampai bergurau yang melampau la...masih terkawal...kih kih kih
yup....pengalaman hari jadi yang menarik???? mungkin sume orang penah alami kan?? jom r share ngn aku...ni cerita aku... dulu waktu aku blajar kat kolej (area kl) aku ni dikira paling tua la dalam hostel tu...walupun ade gak senior yang muda dari aku hik hik hik.. rata2 kengkawan aku dalam hostel tu bebudak gi..umur sekitar 19 n awal 20an.. nak dijadikan story...
memandangkan besday aku ni kira awal kan..so aku la yang kna dulu... kitorang masuk hostel bulan 10 n besday aku awal bulan 1..so masa beberapa bulan tu kitorang jadi kamcing r..bila tiba besday aku ,aku langsung x penah mintak @ rasa aku akan dikenakan...dalam hati aku mintak2 la diorang x buat dajal ngn aku..tapi kemungkinan besar tu ade gak sebbnya bila majoriti bebudak hostel ni muda2 gi perangai yang sedikit gila2 tu ade r kan...
malam tu keadaan cam bese jerk...xnmpak pun diorang seperti merancang apa2..aku pun x syak apa2 la...tepat jam 12..salah seorang budak hostel panggil aku gi dapur...dia kata kak sapa duty cuci lorong hj taib malam ni??? (lorong hj taib tu bermaksud tempat sidai baju kat dalam hostel tu...kitorang panggil dengan nama tu sebb sapa2 yang duty kat area situ selalunya agk sexy disebbkan kna tolak air n sental simen...hahhahah) aku pun bergegas pegi dapur n langsung x terpikir yang sumer tu adalah lakonan mereka semata2..
bila aku sampai jer...korang tau apa yang aku dapattttttt....HEPI BESDAY ALONG (along panggilan aku kat hostel) sambil siram aku ngn air...basah lencun aku masa tu n x cukup ngn air diorang baling aku ngn TEPUNG!!!!!!! yark....bayangkanla camner muka aku...macam tepung gomak...dengan melekit2 lagi...tapi aku x berdiam jer...aku capai gayung yang diorang guna siram aku tadi n ambik air yang dah tersedia dalam baldi tu...aku serang balas balik...tepung tu pun aku rentap jer aku baling kat diorang balik...hahhaha pas tu kitorang pun saling baling membaling tepung ngn air....xde sapa pun yang terselamat malam tu kecuali yang tgh tido....hehehe...punya la gamat hostel aku malam tu sampaikan budak hostel bawah naik n sound senyap la ckit...hihihihihi kitorang duk tingkat 2 masa tu...bawah sekali kedai makan...hahahahha lepas dah kna sound kitorang pun senyap la walaupun ade gak yang degil pi sambung baling tepung lagi....cukup wei jom kita kemas n basuh bilik ni... sok pagi ade kelas.. Bergotong royong la kitorang malam tu bersihkan bilik yang kotor sebb kna tepung tu.
aku puas hati sebb bukan besday girl jer yang kna tapi aku sambut sekali ngn budak2 nih..sonok erk korang buang tepung huhuhuhu sampai sekarang bila nak dekat besday jer aku selalu teringat pengalaman ni..klakar n rindu giler nak ulang saat tuh..hiiii walaupun dah lama ia berlalu huk huk huk
P/S:kowang jgn ikut perangai2 kawan2 aku nih...mentang2 la tepung murah korang buang2 erk...
P/s lagi...penah gak kna siram kat kepala ngn campuran BEDAK+GAM ..tu pun gara2 besday aku gak..
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 5:22 PM 7 dah tinggalkan jejak
aku kurang ajar ker????
ok n3 hari ni ade sedikit cam nak mengata..tapi sebenarnya bukan tau...ade 2 rasa ketidakpuasan hati semalam...waktu kejadian lbih kurang la kan... 6.05 minit ptg di tempat menunggu teksi. memandangkan aku mmg naik teksi tiap2 hari ngn pakcik teksi yang sama...tapi semalam pakcik teksi lain lak ade kat ctu n berlaku la ni :-
pakcik teksi: anak sekolah darjah berapa
aku: mula2 jawab dalam hati..(pakcik ni bagi soalan cepu emas ker @ nak kna cepuk ngn aku????) aku terjawab plak macam ni..single. tu jawapan yang paling murni n tulus la aku jawab.
pakcik teksi: laaaaaaaaa.. yeker knp x bagi tau???
aku: sekali lagi aku perlu jawab dalam hati dulu... (betul2 nak kna pakcik ni!!!) pas tu aku jawab lagi ngn murninya....perlu ker nak bagi tau semua orang????
mungkin pakcik tu dah rasa ade sedikit ketegangan kat ctu...cepat2 dia cakap camni pulak...
pakcik teksi: xde r, ingatkan dah kawin...sebb costumer saya cuti dah 2 hari..hantar anak masuk darjah 1....
aku: kali ni aku mmg jawab dalam hati jer.. n aku bagi senyuman x ikhlas kat dia...so costumer ko cuti, ko leh plak nak samakan ngn aku..aduh...jgn r cmtu..aku tau ko peramah pakcik...
perbualan tamat kat ctu sebb pakcik teksi yang amik aku hari2 dah sampai...legaaaaaaaaaa...kalau lagi lama ntah soklan apa plak pakcik tu nak tanyer....grrrrrrrrrr
ketidakpuasan hati yang ke 2 waktu lbih kurang 6.35 minit petang....aku tgh jalan kaki time tu kat kawasan perumahan dekat ngn umah sewa aku...sampai satu tempat iaitu kedai kopi la kan...walhal ade gak jual air lain2...ade la orang2 suam2 tua dan orang muda ckit dari yang suam2 tua tu duk melepak...kali ni aku x silap sebb time tu aku sorang jer lalu ctu...orang lain sume lalu gak tapi dalam kenderaan n atas moto...
bila aku lalu jer..ade yang buat2 gatal anak tekak la...batuk2 cam orang kna tibi...sakit gak telinga aku..n yang paling aku x leh blah...ade suara yang aku tau mmg untuk aku.." eh lain la muka dia pkai tudung macam tu"...tu kira diorang mengumpat aku ker tuuuuuuuu....ooooo maknanya hari2 aku balik kjer korang perhatiakan..baju apa aku pkai..fesyen tudung apa aku pkai...aku kna fikir alternatif lain ni...x sanggup aku diperhatikan hari2 oleh mereka2..sedar2 la wei, buat kje faedah ckit..pg la balik umah..dah tua2 nak melepak lagi..aku marah waktu tu...
ptg semalam aku pkai shawl ala2 cam yuna..suka hati aku la kan..muka aku lain ker...muka aku macam mana...korang xde hak...bukan aku mintak duit kat korang..eh2...sabar...actually benda ni kecik jer tapi sebb diorang mengata sampai aku terdengar tu yang buat aku marah...tapi aku x pandang pun muka2 depa..aku jalan n buat x tau jer...kalau aku bagi respon mesti lagi la...aku kalau x suka orang aku akan buat x tau jer...bolayan..huhuhuhu
dah2...cukup la..puas hati aku dapat luah kat kowang.. huhuhuhu
P/S: korang rasa aku kurang ajar x??????aku xde niat pun. sekian
pakcik teksi: anak sekolah darjah berapa
aku: mula2 jawab dalam hati..(pakcik ni bagi soalan cepu emas ker @ nak kna cepuk ngn aku????) aku terjawab plak macam ni..single. tu jawapan yang paling murni n tulus la aku jawab.
pakcik teksi: laaaaaaaaa.. yeker knp x bagi tau???
aku: sekali lagi aku perlu jawab dalam hati dulu... (betul2 nak kna pakcik ni!!!) pas tu aku jawab lagi ngn murninya....perlu ker nak bagi tau semua orang????
mungkin pakcik tu dah rasa ade sedikit ketegangan kat ctu...cepat2 dia cakap camni pulak...
pakcik teksi: xde r, ingatkan dah kawin...sebb costumer saya cuti dah 2 hari..hantar anak masuk darjah 1....
aku: kali ni aku mmg jawab dalam hati jer.. n aku bagi senyuman x ikhlas kat dia...so costumer ko cuti, ko leh plak nak samakan ngn aku..aduh...jgn r cmtu..aku tau ko peramah pakcik...
perbualan tamat kat ctu sebb pakcik teksi yang amik aku hari2 dah sampai...legaaaaaaaaaa...kalau lagi lama ntah soklan apa plak pakcik tu nak tanyer....grrrrrrrrrr
ketidakpuasan hati yang ke 2 waktu lbih kurang 6.35 minit petang....aku tgh jalan kaki time tu kat kawasan perumahan dekat ngn umah sewa aku...sampai satu tempat iaitu kedai kopi la kan...walhal ade gak jual air lain2...ade la orang2 suam2 tua dan orang muda ckit dari yang suam2 tua tu duk melepak...kali ni aku x silap sebb time tu aku sorang jer lalu ctu...orang lain sume lalu gak tapi dalam kenderaan n atas moto...
bila aku lalu jer..ade yang buat2 gatal anak tekak la...batuk2 cam orang kna tibi...sakit gak telinga aku..n yang paling aku x leh blah...ade suara yang aku tau mmg untuk aku.." eh lain la muka dia pkai tudung macam tu"...tu kira diorang mengumpat aku ker tuuuuuuuu....ooooo maknanya hari2 aku balik kjer korang perhatiakan..baju apa aku pkai..fesyen tudung apa aku pkai...aku kna fikir alternatif lain ni...x sanggup aku diperhatikan hari2 oleh mereka2..sedar2 la wei, buat kje faedah ckit..pg la balik umah..dah tua2 nak melepak lagi..aku marah waktu tu...
ptg semalam aku pkai shawl ala2 cam yuna..suka hati aku la kan..muka aku lain ker...muka aku macam mana...korang xde hak...bukan aku mintak duit kat korang..eh2...sabar...actually benda ni kecik jer tapi sebb diorang mengata sampai aku terdengar tu yang buat aku marah...tapi aku x pandang pun muka2 depa..aku jalan n buat x tau jer...kalau aku bagi respon mesti lagi la...aku kalau x suka orang aku akan buat x tau jer...bolayan..huhuhuhu
dah2...cukup la..puas hati aku dapat luah kat kowang.. huhuhuhu
P/S: korang rasa aku kurang ajar x??????aku xde niat pun. sekian
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 9:06 AM 15 dah tinggalkan jejak
Monday, January 4, 2010
2010..
hihihi rata2 cite pasal sambutan new year kowang...hihihihi best..aku suka nak baca.. hari ni 1st day keje di tahun 2010....rasa camner???? happy??? 1st day sekolah bagi negeri2 tertentu..adik2..anak2...rasa apa...sonok? gembira??? best giler??? pengalaman jadi ibu di tahun 2010...wah2..macam2 1st day hari ni kan???? 
harap2 ni sume 1 permulaan yang baik...bagi aku hope dah 4 hari 2010 ni rasa aman jer di jiwa...hahahahah xde r rasa x ok...kalau de rasa yang x ok pun aku tetiba teringat..eh2..ni dah tahun baru...ubah perangai yang kureng2 tuh...sambil senyum...huhuhu (aku bukan gilo ok )
nak try r tenang dalam apa jua keadaan..pk positif n yang pasti bila kita mulakan sesuatu dengan baik pasti hasilnya akan baik..
contoh 1: time balik dari kg semalam orang tolak2 nak nek train...mula2 nak marah...tapi cool balik bila orang tu cakap maaf yer... dalam hati ckp2 sib ko mintak maaf..jgn r rosakkan mood tahun baru aku..hihihi
contoh 2: bayar teksi semalam 3.40...aku bagi rm4...tapi dia x pulang pun...alasan xde duit kecik..owh camtu erk..xper2...aku terus niat dalam hati sedekah jer la..habis cite n xyah nak duk lama dalam teksi tu..kang mood rosak.
contoh 3: orang muda kna hormat orang tua...so orang tua pun x salah hormat orang muda kan??? bila masing2 pentingkan sapa lebih layak dihormati camner tu??? hoh xpe r hormat jer la dia ni..x luak pun. mungkin orang tu x perasan kot kita ni muda ..hahhaha
contoh 4: tut...tut...msg masuk...ceh msg soh share kredit...memula ingat nak marah tapi pk..ntah2 de urgent...share jer la..x yah nak soal byk...rasa ok bila dia say tq n ckap nak share balik walaupun agk berkurun hahahahah..
hohoho byk dah contoh tu...bila sume kita hadap ngn tenang sumer tu akan jadikan kita ceria..tu baru ujian yang sgt2 kecil...tapi ia leh jadi gak sebagai permulaan tuk kita menghadapi ujian2 yang bakal datang untuk tahun ni...aku merepek ker...x kot...cuma aku rasa permulaan yang yang saat baik tuk tahun ni.. harap2 berterusan...hihihi
harap2 ni sume 1 permulaan yang baik...bagi aku hope dah 4 hari 2010 ni rasa aman jer di jiwa...hahahahah xde r rasa x ok...kalau de rasa yang x ok pun aku tetiba teringat..eh2..ni dah tahun baru...ubah perangai yang kureng2 tuh...sambil senyum...huhuhu (aku bukan gilo ok )
nak try r tenang dalam apa jua keadaan..pk positif n yang pasti bila kita mulakan sesuatu dengan baik pasti hasilnya akan baik..
contoh 1: time balik dari kg semalam orang tolak2 nak nek train...mula2 nak marah...tapi cool balik bila orang tu cakap maaf yer... dalam hati ckp2 sib ko mintak maaf..jgn r rosakkan mood tahun baru aku..hihihi
contoh 2: bayar teksi semalam 3.40...aku bagi rm4...tapi dia x pulang pun...alasan xde duit kecik..owh camtu erk..xper2...aku terus niat dalam hati sedekah jer la..habis cite n xyah nak duk lama dalam teksi tu..kang mood rosak.
contoh 3: orang muda kna hormat orang tua...so orang tua pun x salah hormat orang muda kan??? bila masing2 pentingkan sapa lebih layak dihormati camner tu??? hoh xpe r hormat jer la dia ni..x luak pun. mungkin orang tu x perasan kot kita ni muda ..hahhaha
contoh 4: tut...tut...msg masuk...ceh msg soh share kredit...memula ingat nak marah tapi pk..ntah2 de urgent...share jer la..x yah nak soal byk...rasa ok bila dia say tq n ckap nak share balik walaupun agk berkurun hahahahah..
hohoho byk dah contoh tu...bila sume kita hadap ngn tenang sumer tu akan jadikan kita ceria..tu baru ujian yang sgt2 kecil...tapi ia leh jadi gak sebagai permulaan tuk kita menghadapi ujian2 yang bakal datang untuk tahun ni...aku merepek ker...x kot...cuma aku rasa permulaan yang yang saat baik tuk tahun ni.. harap2 berterusan...hihihi
P/s: aku suka no ni...aku tgh tunggu dia la ni..hitung bila hari tu nak tiba...bila dia dah mai...ade yang bertambah ni...rasa berdebar tapi xde la debar sgt..hahahahhahaha
(aku tgh merapu ni...x yah la kowang percaya...hahaha
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 12:29 PM 17 dah tinggalkan jejak
Thursday, December 31, 2009
SELAMAT BERCUTI :)
kengkawan sumer...selamat bercuti erkkkkkkkkk..kita jumpa lagi tahun hadapan...take care tuk kowang...aku akan rindu kowang sume selama aku x on9 3 hari neh :p
JGn nakal2 tau..huhuhuhu
JGn nakal2 tau..huhuhuhu
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 5:17 PM 6 dah tinggalkan jejak
Subscribe to:
Posts (Atom)







