# # 2 # 3 'sebuah persinggahan sementara': SELINGAN JUMAAT
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, October 1, 2010

SELINGAN JUMAAT

salam hari jumaat semua....wahhhh korang pe khabar? apsal senyum2 ni..hihihi esok cuti erkk..hhahahah bese r hari jumaat ni ramai tol orang suker.. :p

okeh hari ni aku nak share ngn kowang pasal SEDEKAH.....erm rasanya sume dah sedia maklum kan sedekah tu 1 amalan yang mulia...tapi bukan sedekah sebb nak dapat nama @ sebaliknya...antara kelebihan sedekah yang aku tau...

  • Amalan kita akan digandakan..SUBHANALLAH
  • sedekah dapat menghindarkan BALA
  • Rezeki kita akan DIMURAHKAN oleh Allah SWT
  • Hati kita akan menjadi bersih
  • Dipanjangkan umur & mencegah ajal dalam keadaan buruk
  • sudah pasti akan mendapat ganjaran PAHALA
sebenarnya banyak lagi kelebihan sedekah ni...mana tau aku x tau ker leh la kowang share ngn aku plak....tapi yang penting bila bersedekah ni lil la hi taala... ikhlas kerana Allah taala. tu baru sedekah yang betul..

syukur....kat luar tu hujan lebat...nak pejam mata sat la..hahahahah..yang baik datangnya dari ALLAh..yang buruk tu datang dari kelemahan aku....

P/s:sedekah paling mudah...senyumMMMMMMMMMMMM :)

1 dah tinggalkan jejak:

d_tieah said...

Kalo boleh, sedekah guna tgn sebelah kanan dan jgn smpai tgn sebelah kiri tau..
HUHu..
Org2 tua salu ckp cmtu..