# # 2 # 3 'sebuah persinggahan sementara'
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, June 15, 2010

baju kurung bese..baju kurung pesak gantung..kebaya..@ baju kurung moden...

amboi....sume sekali aku nak..hahahahah klu ikut nafsu mmg nak pon...tapi aku rasa kna pilih salah satu la..actually aku de beli kain ela...tapi tetiba lak terasa tamak n konfius x tau nak buat baju apa...klu nak jimat baju kurung bese sebb mak boleh jahit..xde upah2...(kasi mak duit raya jer nnt :) ) kalau yang lain2 tu kna tempah..tapi rege leh tahan la...baju kurung pesak gantung rm 20@ 25 kbaya dalam 35 n kurung moden dalam 30...huh

klu ikut selesa mmg aku selesa semua kecuali kebaya sebb kebaya x leh pkai bila2 masa...maksud aku nak pi kerja jarang aku pkai kebaya...hahahah takut vouge sgt la pulak...gi pun aku jenis yang sempoi...korang rasa mana 1?? lagi satu la ni aku mmg dah jemu nak beli kain jarang2 sebb alasan x mo pkai inner...klu x pkai inner alamat bergumbira sakan la orang tgk aku punya body huh

klu pi kjer pun aku lbih senang berbaju kurung + pesak gantung n sesekali berseluar ngn blouse @ kemeja...korang suka yang mana 1...klu susah sgt aku buat baju kelawar je la hahahaha

p/s: dulu time sek suka nak reka2 jubah...heeeeeeeee


Saturday, June 12, 2010

jenjalan hujung minggu...

salam hari sabtu semua.....

kul 12.00 kang aku nak pgi jenguk jalan tar...cam lama x aku x pi sana...rasa rindu suasana ramai2 orang yang sesak2 tu...nak2 lagi cuti sekolah....

bukan nak bershopping bagai walaupun kat ctu mmg tempat shopping yang sgt berbaloi...cuma nak teman kawan aku si dayah tu pi cari tudung untuk nikah dia nnt...hope jumpala yang berkenan di hati...aku bab2 meneman ni mmg dah bese la..hahahahaha

aku xde plan nak beli apa pun..tapi x tau la..x sampai lagi mmg la boleh cakap x mo beli apa2..bawa duit ckit jer la..klu ade duit byk nnt mula la ngade2 nmpak tu nak beli...nmpak ni nak beli...hohoho

nak usha baju raya kaler merah la...lalalalalalla

okeh...beransur dulu la erk..jalan tar....tunggu aku hahahahahah

p/s: nak makan laksa n cendol kat pasar jalan tar hari ni..nyum2..

Friday, June 11, 2010

jom baca...n renungkan..

10 Tip menjadikan anda sentiasa disayangi oleh teman dan taulan

Hiasilah akhlak anda dengan sebaik-baik akhlak sehingga anda sentiasa diingati apabila orang berbicara tentang kemuliaan akhlak.


Mengambil berat tentang permaslahan orang lain dan bersedia membantu sehingga orang lain mengakui sikap jujur anda dalam membantu mereka yang berhajat.


Berfikiran positif serta sentiasa bersemangat dalam melakukan kebajikan.


Merendah diri kepada semua manusia.


Lemah-lembut dan sentiasa tidak marah.


Sentiasa mengukirkan senyuman, kata pepatah arab, senyuman adalah sihir yang halal.


Memberi hadiah sebagai tanda persahabatan.


اSemat atau sentiasa kemas dari segi pandangan zahir.


Menjaga tutur kata dan sentiasa berkata-kata dengan kebaikan.


Sentiasa bersedia mendengar permasalahan orang lain.

P/s: kalau nak disayangi orang kita kna buat dulu...jgn mengharapkan orang akan sayang kita..

Thursday, June 10, 2010

baru ade mood nak taip...lalalalal

salam semua...kowang apa khabar?? aku agk slow dalam penulisan blog sekarang ni..hehehe bz ckit la..harap maaf erk...

cite terbaru???? kat opis semakin byk kjer...kehidupan seharian bertambah baik....kesihatan jugak...alhamdulillah..syukur

owh ya...boss terima kasih sebb belikan sy pc flat screen eyh...rasa dah lama mintak..baru dapat semalam...opis orang lain dah lama guna boss...hehehe pe pun tq la...insyaallah kerja akan saya pertingkatkan...:)

erm...sana sni kengkawan sebut pasal beli kain ela buat baju raya...hoh...dah bulan 6 ni..sempat gi nak suh mak jahitkan..(bertuah punya anak) hahhaha tema tahun ni merah...adussss mana nak cari yang menarik n deboom ni ...kahhhh

sudah kurang shopping online...lebih2 lagi shawl...bagus la tu...semakin rajin kumpul duit syiling...mmg pantang nmpak syiling...tapi bukan syiling orang lain erk..hahahahah

bulan rejab dah nak dekat...ingat nak perbanyakkan puasa la..nak cari pahala...bukan susah pun nak buat...jom la sesama kita buat :).. mak aku selalu pesan rajin2kan puasa sunat rejab sebagai persediaan ramadhan nnt...sy ingat mak..

okeh..rasanya tu jer perkembangan terbaru....1 lagi sy dah semakin selesa guna sabun Aqura tu...alhamdulillah berkesan ;)

p/s: semakin rajin memanjakan diri ngn buat ikut petua2...huhuhu contoh nak bagi kulit muka licin guna putih telur seminggu sekali..cara lain guna kungit hidup n beras yang direndam pas tu tumbuk...lulur pada muka...badan pun boleh..sekian

Monday, June 7, 2010

am dan pm

hahhahahah salam semua...ntah la nak kata nyanyuk x nyayuk lagi..aku waras...dah la hari isnin selalu di label hari paling bosan nak pg kjer...pepagi lak jam hp aku dah buat perangai..sapa yang salah..aku gak yang salah...set jam time tgh malam...sepatutnya 6.15 am..aku gi set 6.15pm...harus la x bunyi jam pagi tadi kan???? hampeh tol...sib x terlajak tido sampai kul 8..
angan2 nak bangun awal wat sarapan pun x dan dah...huh

terpaksa beli sarapan pagi tadi..malam ni aku nak set jam awal2 ckit...klu x haru la bangun lambat selalu...x leh dicontohi ni..okeh la bos2 dah de ni..aku nak buat2 rajin...ahakkkss :p

selamat bekerja semua, selamat cuti sekolah... :)

Friday, June 4, 2010

mimpi mainan tido @ apa???

salam pagi jumaat semua...syukur sebb aku masih lagi diberikan nikmat Hidup sampai ke hari ni...terima kasih Allah :) terima kasih atas segalanya...Hari ni rasa bersemangat nak pgi kje..mungkin sebb sok cuti kot... :p

terima kasih jugak pada kawan2 yang bagi kata2 semangat kat aku...hidup kat dunia ni klu xde masalah n dugaan xde r rasa cabarannya...xde r rasa kemanisannya...kita kna banyak sabar n tabah..klu x susah tau..bukan senang nak dapat kekuatan dalam menghadapi dugaan2 yang mendatang...betul kan?? Contoh paling senang Nabi kita Muhammad...Baginda orang yang tabah n sgt kuat menghadapi berbagai rintangan n dugaan hidup..klu nak samakan dugaan Baginda ngn kita x terdaya kita nak hadapi..pe pun kita kna ingat...Allah bagi kita dugaan sebb Allah sayangkan kita..kita jer yang kadang tu x sedar..Dekatkan diri denganNya...byk2 berdoa...jauhi perkara yang tidak baik..insyaallah ketenangn n kekuatan akan hadir dalam diri...

ok2 sampai citu jer..actually aku nak tulis ckit pasal mimpi...pagi tadi sebelum pgi kjer, dengar HOT FM...ade cerita pasal mimpi...aku x ingat pulak ustaz yang dalam konti tu nama apa...tapi yang aku ingat..ustaz tu kata, mimpi tu sebenarnya petanda...tetapi kita jgnlah sampai terlalu taksub sgt ngn mimpi... erm aku x dapat nak dengar sampai habis...so apa yang aku dengar tu aku share la kat cni :) yeahhh...mimpi pasal ular pun ade ustaz tu cakap...klu mimpi jumpa ular hitam tu maksudnya jin..tapi klu jumpa ular putih maksudnya malaikat...rindu

Ade ramai gak kata mimpi tu ikut apa yang kita fikirkan sebelum kita tido...klu sebelum tido tgk cite hantu..kadang terbawak-bawak sampai dalam tido...so cara terbaik sebelum tido lapangkan fikiran...baca doa tido, baca ayat kursi, baca 3 Qul, n berwudhuk...sebb apa pun mimpi yang bakal kita lalui 3/4 malam tu adalah datangnya dari Allah.. so bukan gangguan dari mana2.

P/s: malam tadi mimpi apa erk....huhuhuhu
Selamat berhujung minggu semua :)

Tuesday, June 1, 2010

perkara yang sinonam dengan hari raya...

salam kawan2..aku rindu betul nak tulis...alhamdulillah semua dah beransur2 ok...doakan aku sentiasa punyai kekuatan untuk menghadapi sume dugaan yang mendatang..aku terasa sunyi pulak bila lama x tulis apa2 kat cni..byk sgt cerita kowang aku tertinggal...hehehe

baru2 ni aku balik kg..tempat yang paling best n sesuai untuk aku cari ketenangan n rest...umah mak n abah..dapatlah menghilangkan segala masalah yang bersarang kat kepala...menghirup udara kg...jauh hiruk pikuk kl...syoknya..

tajuk kat atas tu??? yup...ketupat n rendang...apa yang korang bayangkan...pasti hari raya kan...rezeki aku balik kg kali ni..mak, abah n adik pompuan aku tetiba rajin plak nak masak ketupat..sebb sayangkan daun kelapa tu...adik aku belajar anyam ketupat...akhirnya beliau pandai ok..sebb mak n abah dah pesan, klu nak belajar anyam ketupat jgn time raya...xde sapa nak ajr..orang byk kjer..kesemua adik beradik aku mmg pandai anyam ketupat kecuali aku...huhuhu malunya...

proses isi beras dalam kelongsong ketupat tu...

aku ngn usu yang isi...hahhahaha pandai2 la jgn sampai penuh sgt..

time nak rebus huhuhu pkai dapur kayu lagi :p

dalam 2 jam masak la ketupat ni...hohoho

ni la kelongsong ketupat yang berjaya aku buat tu...hahhaha ketupat sate

hihihi sebenarnya aku pun mmg x reti anyam ketupat ni...tiap2 kali nak raya aku mmg x ambik bahagian bila keje mengayam ni...(sebb aku teror dalam bab lain hahahah) berbekalkan rasa dengki kat adik n rasa nak tau gak...aku belajar la dari dia..tapi hampeh...tangan aku ni keras jer...mak la yang sabar ajr aku anyam ketupat tu...hahhaha siap doa2 lagi...akhirnya jadi gak... tgk ropa ketupat yang aku anyam kat atas tu :p tu....hahahahhah

memula belajar mmg rasa susah tapi lama2 rasa senang...hari 1st belajar menjadi...hari second pun jadi...masuk hari ketiga...kantoi...x jadik pulak...huh kna bykkan latihan ni...heeeeee erm cepat jer rasa cuti kat kg...puas hati dapat makan ketupat n rendang beserta kuah lodeh yang mak masak..mmg terbaek...

okeh sekian cite aku masa cuti baru ni...

P/s: sampai termimpi2 step2 nak anyam ketupat tu..kah kah kah macam2 hal :p