# # 2 # 3 'sebuah persinggahan sementara'
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, March 1, 2010

aduhhh kering dah ni

semangat nak menulis betul2 down...so x dapat nak menulis dari hati ke hati cehhhhhh..naik jer kjer fuhhhhh sekali kerja menanti2...sampai x menang tangan..di tambah pulak ngn gaji yang masih x dapat lagi...cuba bayangkan perasaan saya ketika ini???? nak marah, nak makan orang..bengang la sesangat..

Bila pk ke arah positif..sabar2 dugaan ni...yang x best bila terpikir ke arah negatif...segala maki hamun rasa nak kuar dari mulut. oppppsss cuba belajar bersabar..

okeh la nnt aku dah lapang n cool aku gi jalan tgk korang pulak..

P/s: okeh hari ni belanja 2 hinggit jer...sebb dah bawak bekal tadi..layan jer la....huhuhu (dah macam belanja budak2 sekolah)jelir

Thursday, February 25, 2010

CUti hari keputeraan Nabi Muhammad

Meriah betul cuti untuk kalendar februari 2010 ni...sempena dengan Cuti Keputeraan Nabi muhammad esok yang jatuh pada hari jumaat jom la ramai2 kita banyakkan selawat ke atas Nabi Muhammad junjungan besar kita..

Kalau korang perasan ade 1 iklan kat tv3 tu..yang rozita che wan ngn azlee senario...iklan pasal sunnah rasullullah...'makan sebelum lapar n berhenti sebelum kenyang..suka pulak aku tgk iklan tuuuuuu.. :)

kalau x silap aku tema untuk hari keputeraan nabi tahun 1431 ni lebih kepada nak membudayakan sunnah rasullullah supaya jadi ikutan kita... Bagus la kan klu kita dapat ikut sunnah Nabi.. Sekurang2nya walaupun zaman dah semakin canggih kita still x lupa ngn sume tu :).

Okeh la..pe pun Selamat Menyambut Maulud Nabi untuk semua kengkawan..n selamat berarak juga.

p/s: Kat kg2 masa aku kecik2 dulu sambutan maulud nabi meriah :) heeeeeeeee

Saturday, February 20, 2010

xnak yang tu....yang ni la...

jom teman pgi beli hadiah tuk kawan aku kawin leh x???? huh...aku mmg paling x lulus nak memilih ni..memula aku yang diamanahkan tuk pgi beli hadiah kawin kawan lelaki kepada kawan aku ni..tapi memandangkan hadiah kawin ni untuk pasangan yang akan berkahwin so x la susah sgt macam nak bagi hadiah besday :) ni...tetiba aku tersebut lak pijama...hehehe ntah knp dari dulu aku mmg suka jer nak suggest benda ni tuk bagi kat pasangan pengantin..heeeeeeee (kang bila aku nak kawin korang dah de idea nak bagi aku hadiah apa) hahahhaha ferasan..

tapi kawan aku kata okeh jer pijama tuh...hohoho aku suka..tapi sebenarnya dalam hati kawan aku tu dia x berapa nak setuju...just nak jaga hati aku la tu :p.. beli hadiah di last2 minit ni mmg aku x berapa gemar..makanya kami hanya dapat cari di tempat yang tersangat kurang glamour namun tu sume x penting. kawan aku kata yang penting ingatan n keikhlasan nak bagi tu..okeh2...aku turut perintah..

antara present yang kami jumpa n cadang nak bagi...hehehe hadiah2 standart la..cehhhh kawan aku dah pesan awal2..no hadiah2 yang luar biasa (hihihi xde baget la tu :p) ampun....

ni hadiah bese jer...reject :(

ok gak kan...tapi kawan aku x minat..cehhh bukan nak bagi dia pun

yang comel ni pun dia geleng isk isk


hohoho lagi la kawan aku xnak bagi...dia kata kawan dia laki grrrrrrrr



ni mmg cantik...baget agak besar :)


cam x beshhhhhh jer..nmpak bese...hampeh tol



aku dah penat pusing....cadang tu x ok..ni x ok...tapi ade pulak kawan aku nak kasi towel...mmg aku yang bantah awal2...x syok la kasi towel..diorang tu kan pasangan pengantin..nnt hantaran mesti dah de towel...ok2...ikut cakap aku walaupun bukan kawan aku....hahahahha

aku pilih ni tuk wat hadiah...tara

--
--
-
-
-
-
-
-
-
-

lampu tido :)

bila dah siap pilih aku x nak bagi pilihan lain dah...pening gak pale bila byk sgt choice ni...hope kawan ko suka hadiah yang ko bagi...cakap ngn kawan ko tu aku yang pilih hahahahaha

pada aku x kisah pun nak bagi apa sebagai hadiah kawain...mmg la gempak bila bagi hadiah yang luar biasa, mahal2 n besau...tapi jgn sebb nak dapat nama korang punya baget lari hahhahah yang penting rasa ikhlas n ingatan tu :)

p/s:aku selalu share hadiah kawin ngn member2... ok jer kan??? jimat jelir

p/s: sume gambar ihsan dari pakcik gugel..

Thursday, February 18, 2010

Doa Buat Sahabat...كل عام و أنت بخير


doa buat sahabatku..
Bismillahirrahmanirrahim... .

Ya Allah..panjangkanlah umur sahabatku,Kurniakanlah kesihatan yang baik padanya,terangi hatinya dengan nur pancaran iman..


Ya Allah..tetapkanlah hatinya,perluaskanlah rezekinya,dekatkanlah hatinya kepada kebaikan,jauhkanlah hatinya pada kejahatan,tunaikanlah hajatnya baik hajat dalam agama,dunia dan akhirat.

Ya Muhaimin..jika dia jatuh hati,izinkanlah dia menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh dia dalam jurang cinta nafsu.


Ya Rabbana..jagalah hatinya agar tidak berpaling daripada melabuhkan hatinya pada hatiMu..Ya Rabbul Izzati..jika dia rindu,rindukanlah dia pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.


Ya Muhaimin..Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kejalanMu..

Ya Allah Yang Tercinta..jika kau halalkan aku merindui sahabatku,janganlah aku melampaui batas sehingga melupakan daku pada cinta hakki,rindu abadi dan kasih sejati hanya untukMu.

Ya Allah..kurniakanlah sahabatku kesenangan,ketenangan,kebahagiaan
dan kecemerlangan hidupdi dunia dan akhirat kelak.

Ya Rabbul Izzati..bahagiakanlah hatinya sebagaimana Engkau bahagiakan hati-hati hambaMu yang lain.

p/s: untuk kawan aku
كل عام و أنت بخير......

Wednesday, February 17, 2010

alhamdulillah...

heeeeeeeee n3 kat bawah tu pasal panas...kejap jer tadi aku tgk kat luar bangunan opis ni dah hujan....syukur nikmat tuhan...alhamdulillah..hujan turun walaupun x lebat...cuaca ptg ni begitu romantik n ala2 syahdu shahdan gitu hahahaha

Dalam kepala aku dah set tido malam kang x la aku macam cacing kepanasan..harus aku tido lena la malam ni...baca kat suratkhabar katanya panas terik ni berpanjangan sampai mac...hoh...semoga x berlarutan..mudah2an ade la hujan turun sekali sekala..amin..

okeh..aku xde nak tulis pape..siap2 nak balik dari opis ni..nak pi main hujan jap..(jakun la bila hujan...dah 2 3 hari panas hahahah)

p/s: malam ni leh tido nyenyak...nyahkan sume gangguan2 di luar sana...heeeeeeeeeeeeeee

esok dah khamis...ingatkan selasa hahhahahah


musim panas...

owh malaysia ku terchinta....heeee rata2 sekarang kita mmg dah perasan kan cuaca kat malaysia yang indah ni sgt panas...yeahhhh mmg x dinafikan lagi...x kisah la pagi, ptg...siang malam..mmg panas..x panas??? owh kalau duk dalam bilik ber aircond tok sah la cakap...maksud aku cuaca kat luar nuuuuuuu..

bila dah cuaca terik macam ni...mmg sgt syok dapat pekena air sejuk2...tapi kna la beringat kan...asyik sgt korang balun air sejuk..x pasal2 sakit tekak, batuk n selsema datang..lagi haru. kadang tu terpikir gak bila time musim panas ni xde ker jual selipar yang ade air kat bahagian tapak kasut tu...hahahhaha kalau malam dapat tido kat atas tilam ade air syoknya...xde la sebelum tido jer kna mandi..(x elok untuk badan jika di amalkan)

okeh, musim2 panas terik ni cuba la elakkan segala aktiviti luaran..bukan apa, kang gelap pulak kulit kita..tapi jgn la pulak tu dijadikan alasan xnak pi keje..kah kah..lagi satu orang kata time musim panas ni jgn la marah2..tu lagi akan menaikkan suhu kepanasan ke tahap yang tinggi..so..hahaha nak marah pun kna tgk cuaca ker??? grrrrrrrrrrrrr

P/s: bila panas merungut...bila hujan pun merungut...manusia2.. sib malaysia xde salji.. :p

Friday, February 12, 2010

sudah xde hati di sini...

mood cuti...mood malas..mood rindu kat kg..macam2 lagi...aku xnak taip byk2 sebb hati aku mmg xde kat sini lagi..aku nak relekkan pale hotak aku ni kat kg..

mungkin ade sesuatu ( sebenarnya secara jujur byk sangat benda) yang buat aku x suka kat sini lagi..x nak lagi pura2..penat dah berlakon...dapat jadi pelakon best tapi buat2 jadi pelakon mmg hampeh...buat apa kalau tertekan..baik juga kalau di kelilingi dengan pohon2 nan hijau n bunyi binatang2 yang sangat riang menyanyi..

orang kata kalau tension2 nnt cepat tua..tol ker??? habis kalau dah tertekan nk ketawa terbahak2 n senyum simpul biar nmpak muda...aduhhhh come on la..sabar mmg aku kena letak yang 1st..kalau x, entah jadi apa. Bagi aku lebih baik simpan dalam hati tuk jaga hati sume orang tapi agk2 ade yang x setuju kot...(minta maaf) buat kengkawan, selamat bercuti, selamat makan limau banyak2 , selamat berehat n selamat untuk segalanya.



P/S: opppsss yeah..selamat tahun baru cina pada sesiapa yang sambut.. :) best kan tempias raya cina ni...cuti lame..dapat makan limau free n yang x best xdapat angpau..

P/s: auntie sharon ingat saya lagi x?? nak angpau heeeeeeeeeeeeeeeeeee

p/s lagi: esok tghari balik kg soeharto...lalalalallaal