# # 2 # 3 'sebuah persinggahan sementara': kenangan-kenangan aidilfitri 2010
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, September 22, 2010

kenangan-kenangan aidilfitri 2010

wah....tajuk x hengat tol hik hik hik...aku rasa mungkin aku dah lambat nak update pasal memori raya...tapi x pe r.. jnji kita masih dalam bulan syawal cumanya memasing dah kembali seperti sediakala...alhamdulillah, syukur pada Allah, dapat melalui syawal kali dengan meriah n gembira bersama adik beradik n sanak saudara...bermaaf-maafan..pgi beraya n paling syok bab makan hahahahah.

terasa sgt2 masa tu pantas berlalu...huh syahdu lak :( aku rasa korang pun akan merindui setiap detik aidilfitri yang kita sambut baru2 ni ngn keluarga n orang2 tersayang kan?..yang paling syahdu bila kg2 macam pesta bila anak2 balik...tapi menjadi sunyi bila masing2 sudah pulang ke kota..waaaaaaaaaaaaaa aku sedih!

ok la aku tunjuk ckit2 gambar yang sempat masa raya tu...maklumla ramai tol yang nak jadi jurukamera masa tu...huhhhuhu

sehari sebelum raya....

sampai jer umah aku terus gigih ke dapur...hahahah kerja dah tunggu aku

bab potong ayam orang laki buat :p

mak, alang n abang ipar aku yang duk buat pallas jazz ni...1st time tau..

ni la keje aku tiap2 tahun..semua kuih aku rasa dulu..mana yang sedap aku sorok :p

ni la aku di pagi syawal...merah kau :p

tahun ni mmg aku cuti lama kat kg tapi raya 1st ngn second jer aku pi beraya...lain2 tu aku duk umah tunggu orang datang ahakkk...kawan2 pon mmg majoriti dah berkahwin so mmg lain la..x macam zaman muda2 dulu..hihihi

gambar ni sebahagian jer....ade adik beradik, anak buah akak ipar n family akak aku yang xde...kira ramai gak la yang ada pepagi syawal 1st tu...(knp aku depan sekali :p) baju raya aku tu x budget pun nak buat raya,,,ingat nak beli baju siap yang de manik byk2 tu..tapi bila pk2...x yah la...jnji baju tu ade merah ahhahahha

2 orang budak ni payah tol nak disuruh ambik gambar berdua...jadi la macam ni...masing2 macam ulat...x leh duk diam huhuhuhu

adik beradik aku merangkap semua anak En Sarlan dan Siti Rusiah....akak aku no 2 tu mmg selalu xde jadi aku tepekkan gambar dia kat tepi tu...hohoho

Kemuncak raya kitorang hari raya kedua...erm tahun konvoi 4 kete pi balik kg atok n nenek belah mak aku.... kat bukit kerayong, selangor..atok n nenek belah abah aku pun kat kg yang sama tapi diorang dah xde :(... memandangkan mak n abah aku ni dari kg yang sama so ramai la sedara mara n adi beradik diorang kat area ni..

gambar kat kg....umah atok aku...yang dalam bulatan tu adik aku yang bongsu...yang lain2 tu semua anak buah dia hihihihi

masa kat kg atok ni la kitorang dapat berkumpul semua....tapi tu pun bukan setiap tahun pun...

ni la semua ahli keluarga aku huhuhu nmpak cam ckit...ade ruang lagi kat depan tu... :p panjang umur murah rezeki lain tahun kita boleh kumpul ramai2 camni....amin

sempat gi nak posing sebelum masuk umah makcik aku :)

habis la kuih kat umah makcik aku ni...hahahahahha

cuti aku yang selebihnya aku duk umah je la...kang klu de tetamu datang aku la jadi tukang buat air..hihihi habiskan masa ngn family jer...tahun ni syok sebb dapat buat puasa 6 ngn mak n adik2...ok rasanya aku x tau nak tulis pe lagi...aku rindu lak nak ulang raya camni wawawawaawwa..

hari ahad lepas 19/9/10 aku balik kl semula...alhamdulillah jalan x jammed n semua berjalan lancar..bas pon x ramai orang...mungkin sebb ramai yang dah mula kje..yang paling best bila raya2 ni hubungan sesama ahli keluarga, kawan bertambah erat..mudah2han berpanjangn.

P/s: Al-Fatihah buat arwah ustaz aku yang meninggal dunia pada hari raya ke-8...(ustaz Alias SAMTKKB 1993-1999)..semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangn orang2 yang beriman..amin

p/s lagi: tapau kuih raya bawa balik kl! hihihi

5 dah tinggalkan jejak:

Mak Su said...

merah ni cantik jugakkan, kita kena ler pandai cari tone yang menarik dan seswai ngan kita, so far maksu belum penah terai, tak berani, hahaha.

al -fatihah utk arwah ustaz

FyZa said...

merah itu menawan..hehe..ungu itu menarik..eh bleh ke mcm 2? huhu.;)

el said...

hahah betul2 cam k.el kuih sedap2 semua nyorok takut abis..:) merah nye kamoo di pg raya

fikaryna said...

sue..meriahnya raya..

merah..lawo..ayu dah tu..huhu..

Anonymous said...

santekkk handbag!! huhu...sape yg pilih yerk. ngeeeee:)