# # 2 # 3 'sebuah persinggahan sementara': puasa bukan sekadar tahan makan dan minum....
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 11, 2010

puasa bukan sekadar tahan makan dan minum....

salam kawan2...yeah alhamdulillah ramadhan tiba lagi...syukur pada Allah dapat lagi kita semua merasa berpuasa tahun ini..erm hari pertama berpuasa??? semua orang teruja kan?? kat masjid...surau semua full...sahur pun masing2 nak masak yang hebat2...semua teruja nak bangun sahur...berbuka apa lagi...rasanya hari pertama puasa ni bazar ramadhan confirm akan penuh nak2 lagi bagi mereka yang bekerja n tinggal di bandar..huhuhu

semoga keterujaan ini berterusan hingga hari terakhir puasa ok...jgn mula2 ni jer...jom la kita hidupkan bulan puasa ni dengan merebut pahala..puasa bukan sekadar menahan diri dari makan dan minum tapi merangkumi sume aspek..jaga mata, telinga, hati..jauhkan daripada sifat2 mazmumah...

mudah2han berkat bulan puasa ni kita diberi ketenangan...mendapat keberkatan dari Allah..

P/s: masih bertenaga lagi..cuma tekak rasa perit sedikit...batuk x nak hilang2 ni...dugaan :(

7 dah tinggalkan jejak:

zella y said...

selamat menjalani ibadah puasa... ;)

aku_tiewa said...

slmt b'puasa...
salam Ramadhan

Solehah said...

selamat berpuasa ya..amin..semoga puasa kita mendapat keberkatan..

Kancilbiru said...

selamat berpuasa...:)

hans said...

yups
tahan mata,telinga,nafsu dan macam2 lagi
selamat berpuasa

P/S : Header Baru H.P.B Blog. Thanks Blogger Dark Half!

FyZa said...

hepy fasting!

misscrab83 said...

aku pun batuk.hukhukhuk...