# # 2 # 3 'sebuah persinggahan sementara'
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, March 9, 2010

tips...ahakkss

yeahhhh aku nak kasi korang tips ni...aku ni jenis yang baru setahun jagung dalam dunia nak make up ni hahhahaha..untuk diri sendiri ok..bukan untuk make up orang lain..tapi masalah yang sering aku lalui ialah bila habis make up habis muka berpeluh2...heeeeeeeeee geram tol la...cair ok2.. klu ikut hati aku, aku nak selamba jer pgi kjer ngn x make up...sapu bedak johnson kat muka dah pi kjer...no lipstik, no eye shadow, no foundation bagai...wawawawa tapi nak gak nmpak cantik...kerana kejelitaan itu hak milik setiap insan..hahahahha

tip yang aku tau n penah dengar..

before korang make up, ambik 2-3 ketul ais n sapu kat muka...grrrrrrrr mmg la sejuk..fungsi utamanya untuk mengecilkan pori2 muka kita di samping menegangkan n bagi fresh cket muka..walaupun cara ni x hapuskan sume peluh after make up, tapi sedikit sebanyak dapat mengurangkan peluh..masalah ni xkan berlaku sama sekali klau korang make up dalam air cond..tu mmg la dikecualikan...tapi ngn cuaca yang sebegini kat malaysia ni..aduhaiii

ade tips lain??? kongsi r..

P/s: make up gi kje ala2 jer...x penah sampai kehabisan barang make up sebb guna x seberapa :p x tergamak nak make up tebal 2 3 inci hubhuhuhu

Saturday, March 6, 2010

akhirnya aku jumpa gak :p

ooooo kat cni erk ko rupanya....semalam bosan2 gi round kl ngn wati..tapi sebelum tu singgah tesco ampang lagi............. kali ni langsung x bawa troli...jalan2 akhirnya aku jumpa jugak...lama dah aku cari benda ni..wei ney ni la tanda aku sokong kawan2 tau :p klu lagi best dapat sign otograf dari ko haaaaaaaa

aku tau 'dia' dah lama ada kat pasaran hihihi tapi aku x sempat nak pi cari...walaupun ia untuk remaja aku gak ala2 remaja kan??? so x salah la aku baca heeeeeeeeeeee

opssss korang nak tau ke..ni la benda tu...ia ditulis oleh kawan aku..bangga la jap kawan aku yang graphic designer ni tetiba lak jadi penulis...


taraaaaaaaaaaaaaa

comel jer cover depan dia..macam aku :p

owh ingat balik semalam nak terus baca..tapi gi lepak Nz lak semalam..sampai ngntuk2 baru aku balik..kbetulan cuti hujung minggu ni aku baca la nnt..

p/s: selamat berhujung minggu semua...

Friday, March 5, 2010

kiTA semua adalah pelakon terbaik

salam pagi jumaat....semoga hari ini lebih baik dari semalam

Thursday, March 4, 2010

Aktiviti bulanan :p

yeahaaaaaaaaaaa..salam sumer....blog aku ni mmg selalu aku letak gambar kan...sebbnya aku ni x pandai sgt nak menulis tanpa gambar..nnt jadinya n3 aku mesti pendek..hahahhahaha kira cam alat bantuan la untuk memeriahkan lagi n3..hihihi

aktiviti bulanan???? meh la aku cite...memandangkan aku ni duk umah sewa ngn kawan2 ditambah pulak ngn kerajinan kitorang memasak, makan n shopping so ni la rutin bulanan yang selalu kitorang buat....baru kali ni aku nak wat n3 ni sebb selama ni xde hati pun nak cerita n yang pasti xde la bahan bukti hahahahaha ala bukan pi mana2 pun..tesco kat ampng tu la yang selalu kitorang gi...agk2 muka kitorang ni dah ade chop tesco kot hahahaha jom layan pic...

sebelum pi pilih barang moh kita senyum..................

jom kita mulakan 1 2 3......

pilih2...jgn x pilih

baca label ke tu????

tgh ambik keropok...

uik....xde dalam list pon power root tu :p

aku tau ko xkan beli coklat bebanyak camtu...x bagus sgt okeh heee

sapa berani..meh aku cili mata..hahhaah

x penuh lagi troli ni...jalan lagi

mana diorang ni...lama tul pilih nugget...

dah jom pi bayar.....

meh beratur cni :)

sempat lagi tu singgah hahahah

ambik ko..penuh bonet huuhuhu


jom kita pi isi perut pulak

isi minyak lu...

tunggu dalam kete baik2 sementara tunggu isi minyak

kita gi makan erk...

kami nak makan lapa dah ni

tunggu order...tgk tu x saba2 nak bayar..

wati n dayah

fish n chips untuk dayah

aku punya la huhuhu

Lepas pi beli barang2 dapur tu kitorang terus ke Taman Dagang....kat situ mmg best n byk pilihan makanan..tetiba lak tekak aku nak makan western malam tu....disebbkan lapa sgt x sempat aku nak snap pe yang ko makan malam tu wati...hihihi cuma yang x best klu ramai orang kat cni service lambat la...sib makanan sedap..so xpe la tunggu lama ckit...heee

lepak2 kat kedai makan tgk jam dah 1130... moh la kita balik...sok memasing nak kjer..camni la aku ngn kawan2 aku tiap2 bulan..senang, dah beli barang2 dapur nak masak apa pun x kisah...xde rebut2 n xde la istilah kedekut2 barang...beli sama2 bayar sama2 n makan sama2..puas hati..

okeh sekian...jumpa lagi di siaran akan datang hahahaha

P/s: Klu pg beli barang2 dapur ni, klu x penuh troli mmg x sah la bagi kitorang ahhahahaha

Wednesday, March 3, 2010

Apa perlu aku buat???

Bila seseorang sahabat datang kepada kita dalam keadaan teresak2 menangis....apa harus aku buat????

Bila sahabat menceritakan masalah cinta n kekecewaan bercinta pada aku....apa harus aku buat????


Bila sahabat rasa susah hati n x mampu kawal diri dengan masalah....apa harus aku buat????

Apa harus aku buat??? sedangkan aku tiada pengalaman...kalau ade pun yang menyakitkan...Dalam pada masa yang sama aku x sanggup melihat sahabat berduka...merana n kecewa sebb cinta...
Korang rasa apa patut aku buat???


  • mendengar

  • bagi nasihat

  • marah

  • buat x tau (aku x seteruk tu untuk wat x tau okeh)

kalian ade cara yang terbaik apa harus aku buat@ tolong...sekurang2nya bukan 100% untuk bantu selesaikan masalah tapi untuk memulihkan semula keadaan..kembalikan semula semangat mungkin... @ sekurang2nya untuk kembalikan semula senyuman...

P/s: pasti kalian juga pernah lalui perkara yang sama kan??

Monday, March 1, 2010

Dah lama rasa x menjawab tag ni...kali ni aku di tag oleh budak nakal ryna hehehehe...disebabkan aku ni cool aku pun jawab la lalalalalala


1) You have to print screen wallpaper that you are using right now...


2) Tell us why you like the wallpaper

Orang kata, kalau rabun tgk la warna hijau....so aku tepek la wallpaper tu..hahahahahha tapi sebb utama aku ialah aku suka sgt gambar tu...kalau bosan2 leh la kira berapa bilah daun yang ada kat situ hik hik hik (sebenarnya tu pc kat opis hahahhah)


3) Tag 10 people...

Sapa la aku nak tag ni...ramai sgt la seploh orang tu...sapa agk2 kawan aku yang baik hati moh la jawab tag ni...leh x camtu????

okeh, tamat :)

aduhhh kering dah ni

semangat nak menulis betul2 down...so x dapat nak menulis dari hati ke hati cehhhhhh..naik jer kjer fuhhhhh sekali kerja menanti2...sampai x menang tangan..di tambah pulak ngn gaji yang masih x dapat lagi...cuba bayangkan perasaan saya ketika ini???? nak marah, nak makan orang..bengang la sesangat..

Bila pk ke arah positif..sabar2 dugaan ni...yang x best bila terpikir ke arah negatif...segala maki hamun rasa nak kuar dari mulut. oppppsss cuba belajar bersabar..

okeh la nnt aku dah lapang n cool aku gi jalan tgk korang pulak..

P/s: okeh hari ni belanja 2 hinggit jer...sebb dah bawak bekal tadi..layan jer la....huhuhu (dah macam belanja budak2 sekolah)jelir