p/s: suara sedap ke x sedap bukan penghalang jnji dapat hilang tension :p
Saturday, June 19, 2010
karaoke di opis
p/s: suara sedap ke x sedap bukan penghalang jnji dapat hilang tension :p
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 11:16 AM 3 dah tinggalkan jejak
Friday, June 18, 2010
jom kongsi pagi jumaat....
* kalau kita sedang marah, sebenarnya pada ketika itu badan kita akan
mengeluarkan toksin. Toksin membahayakan tubuh.
* Para Sahabat pernah bertanya : "Apa yang paling berat?" Jawab
Rasulullah : "Murka Allah". bertanya lagi : "Macammana nak
elakkan(murka Allah)?" Jawab Baginda: "Jangan marah"
Beliau juga memberi beberapa tips atau cara untuk mengatasi marah :
1. Istighfar
2. Senyum
3. Melihat cermin (masa marah tu, terus tengok cermin. Cantik tak muka masa
tu?)
4. Lambatkan tindak balas dan tarik nafas. Oksigen akan menenangkan fikiran.
5. Anggap perbuatan dia tidak sengaja dan terus ta'awuz (auzubillah..)
6. Banyak minum air
7. Ambil wudhu
8. Tukar tempat
9. Pecahkan rutin harian
10. Lepaskan (eg : exercise, riadah,main games)
11. Jaga pemakanan (orang yang suka makan daging merah cepat marah)
12. Memaafkan orang lain
13. Ingat mati
14. Dukung bayi
p/s: klu selalu marah2 hati x tenteram...muka akan berkerut2 n tak awet muda :) selamat beramal....renung2kan
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 9:03 AM 3 dah tinggalkan jejak
Thursday, June 17, 2010
TIPS...
JIWA KACAU???? NI TIPS
2. berwuduk~
3. lakukan kegiatan luar seperti bersukan
4. amalkan diet
5. menangis sepuas hati
6. tingkatkan keyakinan diri
7. cintai diri sendiri
8. tarik nafas dalam2
9. dekatkan diri dengan ALLAH
P/s: ntah dari mana aku jumpa tips ni...share la kat cni...tapi aku rasa macam banyak lagi jer...lain orang lain cara agknya..huhuhu
yang paling berkesan yang last tu...cubala.. :)
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 2:16 PM 6 dah tinggalkan jejak
Tuesday, June 15, 2010
baju kurung bese..baju kurung pesak gantung..kebaya..@ baju kurung moden...
klu ikut selesa mmg aku selesa semua kecuali kebaya sebb kebaya x leh pkai bila2 masa...maksud aku nak pi kerja jarang aku pkai kebaya...hahahah takut vouge sgt la pulak...gi pun aku jenis yang sempoi...korang rasa mana 1?? lagi satu la ni aku mmg dah jemu nak beli kain jarang2 sebb alasan x mo pkai inner...klu x pkai inner alamat bergumbira sakan la orang tgk aku punya body huh
klu pi kjer pun aku lbih senang berbaju kurung + pesak gantung n sesekali berseluar ngn blouse @ kemeja...korang suka yang mana 1...klu susah sgt aku buat baju kelawar je la hahahaha
p/s: dulu time sek suka nak reka2 jubah...heeeeeeeee
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 10:32 AM 13 dah tinggalkan jejak
Saturday, June 12, 2010
jenjalan hujung minggu...
kul 12.00 kang aku nak pgi jenguk jalan tar...cam lama x aku x pi sana...rasa rindu suasana ramai2 orang yang sesak2 tu...nak2 lagi cuti sekolah....
bukan nak bershopping bagai walaupun kat ctu mmg tempat shopping yang sgt berbaloi...cuma nak teman kawan aku si dayah tu pi cari tudung untuk nikah dia nnt...hope jumpala yang berkenan di hati...aku bab2 meneman ni mmg dah bese la..hahahahaha
aku xde plan nak beli apa pun..tapi x tau la..x sampai lagi mmg la boleh cakap x mo beli apa2..bawa duit ckit jer la..klu ade duit byk nnt mula la ngade2 nmpak tu nak beli...nmpak ni nak beli...hohoho
nak usha baju raya kaler merah la...lalalalalalla
okeh...beransur dulu la erk..jalan tar....tunggu aku hahahahahah
p/s: nak makan laksa n cendol kat pasar jalan tar hari ni..nyum2..
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 11:36 AM 9 dah tinggalkan jejak
Friday, June 11, 2010
jom baca...n renungkan..
10 Tip menjadikan anda sentiasa disayangi oleh teman dan taulan
Hiasilah akhlak anda dengan sebaik-baik akhlak sehingga anda sentiasa diingati apabila orang berbicara tentang kemuliaan akhlak.
Mengambil berat tentang permaslahan orang lain dan bersedia membantu sehingga orang lain mengakui sikap jujur anda dalam membantu mereka yang berhajat.
Berfikiran positif serta sentiasa bersemangat dalam melakukan kebajikan.
Merendah diri kepada semua manusia.
Lemah-lembut dan sentiasa tidak marah.
Sentiasa mengukirkan senyuman, kata pepatah arab, senyuman adalah sihir yang halal.
Memberi hadiah sebagai tanda persahabatan.
اSemat atau sentiasa kemas dari segi pandangan zahir.
Menjaga tutur kata dan sentiasa berkata-kata dengan kebaikan.
Sentiasa bersedia mendengar permasalahan orang lain.
P/s: kalau nak disayangi orang kita kna buat dulu...jgn mengharapkan orang akan sayang kita..Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 10:28 AM 4 dah tinggalkan jejak
Thursday, June 10, 2010
baru ade mood nak taip...lalalalal
cite terbaru???? kat opis semakin byk kjer...kehidupan seharian bertambah baik....kesihatan jugak...alhamdulillah..syukur
owh ya...boss terima kasih sebb belikan sy pc flat screen eyh...rasa dah lama mintak..baru dapat semalam...opis orang lain dah lama guna boss...hehehe pe pun tq la...insyaallah kerja akan saya pertingkatkan...:)
erm...sana sni kengkawan sebut pasal beli kain ela buat baju raya...hoh...dah bulan 6 ni..sempat gi nak suh mak jahitkan..(bertuah punya anak) hahhaha tema tahun ni merah...adussss mana nak cari yang menarik n deboom ni ...kahhhh
sudah kurang shopping online...lebih2 lagi shawl...bagus la tu...semakin rajin kumpul duit syiling...mmg pantang nmpak syiling...tapi bukan syiling orang lain erk..hahahahah
bulan rejab dah nak dekat...ingat nak perbanyakkan puasa la..nak cari pahala...bukan susah pun nak buat...jom la sesama kita buat :).. mak aku selalu pesan rajin2kan puasa sunat rejab sebagai persediaan ramadhan nnt...sy ingat mak..
okeh..rasanya tu jer perkembangan terbaru....1 lagi sy dah semakin selesa guna sabun Aqura tu...alhamdulillah berkesan ;)
p/s: semakin rajin memanjakan diri ngn buat ikut petua2...huhuhu contoh nak bagi kulit muka licin guna putih telur seminggu sekali..cara lain guna kungit hidup n beras yang direndam pas tu tumbuk...lulur pada muka...badan pun boleh..sekian
Dikemaskini oleh saya :) [s][u][e][h][a][n][n] at 11:26 AM 5 dah tinggalkan jejak

